پژوهشگر برجسته اسلامی پاسخ می دهد:

انسان امروز چه نیازی به حجت خدا در زمین دارد؟

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 13:29:26
انسان امروز چه نیازی به حجت خدا در زمین دارد؟

قم- الکوثر: پژوهشگر برجسته اسلامی و استاد حوزه گفت انسان امروزی نیاز فراوان به حجت خداوند در زمین دارد تا درهای علم را به روی او باز کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ صادق اخوان در برنامه «المنتظر» شبکه جهانی الکوثر که از صحن مسجد جمکران قم پخش شد با اشاره به حدیث «ثقلین» که پیامبر خدا (ص) در آخرین روزهای عمر خود بیان کرد، گفت: معنای این حدیث این است که تا روز قیامت همه کسانی که از قرآن و عترت پیامبر اطاعت کنند هیچ گاه گمراه نخواهند شد.

شیخ اخوان به پیچیدگی های زندگی امروزی و تفاوت آن با دوره پیامبر(ص) و معصومین (ع) اشاره کرد و گفت: پیچیدگی های زندگی شهری، روابط سیاسی در جهان، مسائل اقتصادی مانند بورس و سهام و بیمه، همچنین مسائل پزشکی مانند لقاح مصنوعی و شبیه سازی انسان و دیگر دستاوردهای این دوره، همگی مسائلی بسیار پیچیده و دشوار هستند.

این پژوهشگر اسلامی افزود: امروزه چه کسی می تواند از کلام پیامبر (ص) حکم شبیه سازی انسان یا لقاح مصنوعی و پیوند اعضاء را استنباط کند؟ چنین کاری غیرممکن است. ما چه بسا امروزه با میلیونها مسئله مواجه هستیم که نیازمند حکم صریح خدای تعالی است... ما برای حل این مسائل، صورت مسئله را پاک می کنیم!

شیخ صادق اخوان افزود: به همین علت است که خداوند تعالی همواره حجت خود را در بین مردم حفظ کرده است و اگر در برخی دوره ها یا برخی اماکن، انسان ها از حجت خدا محروم هستند –مثل زمانی که پیامبر یا امام در زندان هستند یا قتل پیامبر یا امام یا غیبت امام- علت آن کوتاهی مردم در قبال آنان است وگرنه خداوند هیچ کوتاهی نکرده است.

این پژوهشگر اسلامی در پایان خاطرنشان کرد، از این رو انسان ها در زمان کنونی نیاز شدیدی به حجت خداوند دارند تا همه درهای علوم را به روی آنها باز کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 13:29:12