اردوغان: اسراییل دولت تروریستی است

سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 9:41:52
اردوغان: اسراییل دولت تروریستی است

استانبول- الکوثر: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ضمن اعلام سه روز عزای عمومی در ترکیه به مناسبت شهادت دهها فلسطینی در نوار غزه، رژیم صهیونیستی را به علت جنایت علیه فلسطینی ها یک دولت تروریستی نامید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور ترکیه گفت: «دولت اسرائیل ترور انجام می دهد. اسراییل یک دولت تروریستی است». اردوغان همچنین اقدامات وحشیانه مقامات اسراییلی در نوار غزه را نسل کشی دانست.

در همین ارتباط ترکیه سفیران خود در آمریکا و اسراییل را در اعتراض به وقایع روز دوشنبه در نوار غزه فراخواند. رئیس جمهور ترکیه از تصمیم این کشور برای فراخواندن سفرای خود از واشنگتن و تل آویو برای مشاوره در ارتباط با اقدامات اسراییل در غزه که بیش از 50 فلسطینی را به شهادت رسانده است خبر داد.

او در ادامه افزود: «ترکیه به شدت به این حرکت واکنش نشان می دهد، ما سفیرانمان را از واشنگتن و تل آویو برای مشاوره فراخواندیم. ما نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی را تشکیل می دهیم و امیدوارم روز جمعه در استانبول جلسه داشته باشیم. ما همچنین تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل را پیشنهاد می کنیم. ما با بسیاری از رهبران مذاکره خواهیم کرد. از فردا شروع می کنیم، ما در ترکیه عزای عمومی سه روزه اعلام می کنیم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 25 اردیبهشت 1397 - 9:37:1