اعلام سه روز عزای عمومی درفلسطین+ واکنش های بین المللی به کشتار فلسطینی ها

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 23:50:57
اعلام سه روز عزای عمومی درفلسطین+ واکنش های بین المللی به کشتار فلسطینی ها

تهران- الکوثر: بسیاری از کشورها، مقام ها و نهادهای بین المللی قتل عام فلسطینی ها را بدست نظامیان اسرائیلی در تظاهرات روز دوشنبه بازگشت بزرگ محکوم کردند و خواستار توقف فوری خشونت ها علیه مردم فلسطین شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، محمود عباس رئیس تشکیلات خود گردان فلسطینی روز دوشنبه در واکنش قتل و عام امروز مردم غزه به دست نظامیان صهیونیستی سه روز عزای عمومی در فلسطین اعلام کرد.

محمود عباس همچنین گفت: فردا به مناسبت روز نکبت اعتصاب عمومی در فلسطین انجام می شود.
وی در خصوص اقدام آمریکا در انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس گفت: آمریکا با این اقدام دیگر میانجی برای روند صلح نیست.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اضافه کرد: اسرائیل علیه مردم غزه و کرانه باختری مرتکب جنایت شده است.
محمود عباس همچنین گفت: امروز درباره روابط ما با اسرائیل، آمریکا و جامعه جهانی تصمیم هایی اتخاذ می کنیم.


مردم فلسطین در غزه در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس و روز نکبت (تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی) تظاهرات بزرگی در مرز این باریکه و سرزمین های اشغالی برگزار و علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و سیاست های آمریکا اعتراض کردند. 
براساس آخرین آمار تاکنون 55 فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیستی شهید و۲۷۷۰ نفر زخمی شدند. 

واکنش موگرینی به کشتار فلسطینی ها

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا پس از انتشار خبر کشتار تظاهرکنندگان فلسطینی در مرز غزه، از فلسطینی‌ها خواست که همگام با نظامیان صهیونیست، «خویشتنداری کنند» و به حماس هشدار داد که فلسطینی‌ها نباید به سمت اقدامات خشن بروند!

موگرینی در واکنش به کشتار 55 فلسطینی غیرمسلح گفت «ما از همه انتظار داریم که برای جلوگیری از از دست رفتن جان افراد بیشتر، حداکثر خویشتنداری را به کار ببندند. اسرائیل باید به حق برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز و اصل تناسب در استفاده از زور احترام بگذارد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که خودش در این بیانیه گفته که «کودکان هم در میان کشته‌ها دیده شده‌اند»، در جای دیگری از بیانیه، بدون آوردن شاهدی از خشونت‌آمیز بودن اقدامات فلسطینی‌ها، گفته که حماس باید اطمینان بدهد که این راهپیمایی، نمایش خشونت نخواهد بود و از آن برای «اهدافی دیگر بهره‌برداری نخواهد شد.»

موگرینی به صورت غیرمستقیم به اقدام آمریکا در به رسمیت شناختن قدس شریف به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و گفت:«اورشلیم شهر مقدس کلیمیان، مسلمین و مسیحیان است. ارتباط ملت یهود با اورشلیم غیرقابل‌انکار است و نباید آن را رد کرد. همین امر برای ارتباط مسلمانان با این شهر صدق می‌کند.»

موگرینی همچنین گفت که موضع اتحادیه اروپا در خصوص تعیین مکان اماکن دیپلماتیک برای اعزام نماینده به اسرائیل، مطابق قطعنامه 478 شورای امنیت سازمان ملل خواهد بود و «اتحادیه اروپا به اتفاق نظر جامعه جهانی در خصوص وضعیت اورشلیم احترام می‌گذارد.»

الأزهر تجاوزات صهیونیست‌ها علیه فلسطینیان را محکوم کرد

الأزهر مصرنیز در بیانیه‌ای جنایت وحشیانه نظامیان صهیونیست علیه فلسطینیان ساکن نوار غزه و حملات عمدی علیه تظاهرات‌کنندگان را محکوم کرد.

الأزهر با صدور بیانیه‌ای مبارزه قهرمانه و جانفشانی عظیم فلسطینیان در راه آزادسازی سرزمین فلسطین، حمایت از مقدسات خود و تشکیل دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف را ستود و شانه خالی کردن جامعه جهانی از مسئولیت خود در قبال تجاوزات وحشیانه صهیونیست‌ها را محکوم کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، الازهر در بیانیه خود همچنین اعراب و مسلمان و تمامی افراد خردمند در سراسر جهان را به ایستادگی در کنار ملت بی‌دفاع فلسطین و حمایت از مبارزات آن در برابر اشغالگری ظالمانه صهیونیست‌ها فراخواند.

درهمین ارتباط :

آخرین تحولات فلسطین: سفارت آمریکابه قدس منتقل شد

سید حسن نصرالله: در صورت تکرار تجاوز قلب اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد

بیانیه پایانی نشست اضطراری کمیته دائمی فلسطین

واکنش وزارت خارجه و سپاه پاسداران به کشتار فلسطینی‌ها

آفریقای جنوبی سفیرش را از فلسطین اشغالی فراخواند

 

 

 

 

 

 

 

ابوالغیط: همراهی برخی کشورها با آمریکا در قدس اشغالی «شرم‌آور» است

دبیرکل اتحادیه عرب مشارکت برخی کشورها در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی را «شرم‌آور» خواند.

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب با اشاره به اینکه شماری از کشورها با نگاهی مسئولانه به قانون، جامعه جهانی و حقوق فلسطینیان از مشارکت در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس خودداری کرده‌اند، تأکید کرد: «شرم‌آور است که می‌بینیم برخی کشورها با آمریکا و اسرائیل در جشن انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی که اقدامی بر خلاف قانون بین‌المللی و قطعنامه‌های شورای امنیت است، همراهی می‌کنند.»

دبیرکل اتحادیه عرب در خصوص شهادت شماری از فلسطینیان به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست نیز تصریح کرد که شهادت فلسطینیان زنگ خطر و هشداری برای همه کشورهایی است که با مواضع غیر اخلاقی و غیرقانونی در قدس همراهی می‌کنند.

انصار الله: شاهان و شاهزادگان عرب بانی مصیبت تازه فلسطینیان شدند

جنبش انصار الله هم اعلام کرد، اتفاقات امروز در سرزمین‌های فلسطینی مصیبت (یوم النکبه) تازه‌ای است که امتیازدهی‌های بزرگ شاهان و شاهزادگان عرب بر سر فلسطینیان آورد.

 دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن در بیانیه‌ای انتقال سفارت آمریکا به قدس و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی را در به شهادت رساندن و زخمی کردن صدها فلسطینی محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اقدامات امروز آمریکا در واقع یک سوء استفاده شرم آور و ننگین و محصول سیاست آن در منطقه است، آمریکا در طول چند دهه گذشته تاکنون باعث و بانی به راه افتادن جنگ‌ها و تشکیل گروه‌های تکفیری بوده که تحت فرمان آن هستند.

انصار الله تاکید کرد: وقایع امروزمصیبت تازه‌ای است که امتیازدهی‌های بزرگ شاهان و شاهزادگان عرب بر سر فلسطینیان آورد.

این جنبش آورده است: مسیر حوادث امروز صرفا نتیجه یک اقدام تحریک آمیز گذرا پدید نیامده بلکه نتیجه یکی از بزرگ‌ترین جنایات استکبارگران است و درباره تبعات ادامه این حرکت احمقانه هشدار می‌دهیم.

انصار الله افزود: بنابراین ملت‌ها یا باید در دفاع از حق و شرافت به پا خیزند یا با سکوت تلخ و اشتباه خود ننگ و لعنت نسل‌ها را به جان بخرند.

 این جنبش تاکید کرد: ما از همه می‌خواهیم مسئولیت دینی و تاریخی خود را درک کرده و آن گونه که شایسته است اقدام کنند.

لبنانی ها به انتقال سفارت امریکا به قدس اعتراض کردند

صدها لبنانی ها نیز روز دوشنبه با حضور در مقابل سفارت امریکا در بیروت، نسبت به انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس اعتراض کردند. تجمع کنندگان لبنانی در این مراسم پرچم آمریکا و رژیم صهیونیستی را به نشانه اعتراض به این اقدام دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا، به آتش کشیدند.
سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم در سخنانی با اشاره به هفتادمین سالگرد تاسیس رژیم صهیونیستی که به روز «نکبت» معروف است، گفت: بدبختی و مصیبت فلسطین، لکه ننگی بر پیشانی جهان است که از هفتاد سال پیش تا به امروز ادامه دارد.

سید حسن نصرالله ، دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد: تمام طرح‌های «ترامپ، نتانیاهو و بن‌ سلمان» شکست خورده اند و در صورت تکرار تجاوز قلب اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد.

جبران باسیل وزیر خارجه لبنان نیز گفت که انتقال سفارت آمریکا به قدس تنش ها را در منطقه افزایش خواهد داد.

تظاهرات مردم اردن مقابل سفارت آمریکا

صدها نفر از مردم اردن نیز همزمان با برگزاری جشن انتقال سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس اشغالی، مقابل سفارت این کشور در امان پایتخت اردن تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی سر داده و تصمیم آمریکا برای اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم را محکوم کردند.طبق گزارش خبرگزاری اردن، معترضان همچنین شعارهای در حمایت از یکپارچه‌سازی کرانه باختری و نوار غزه سر دادند.

واکنش لاوروف

وزیر امور خارجه روسیه هم  گفت، نظر و رویکرد مسکو در قبال افتتاح سفارت آمریکا در قدس منفی است زیرا این اقدام مطابق با توافق‌های بین‌المللی نیست.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از رایزنی میان وزیران دفاع و امور خارجه این کشور و مصر، در کنفرانسی مطبوعاتی اظهار کرد: در خصوص تأسیس سفارت آمریکا در قدس ما بارها به نظر منفی خود در قبال این تصمیم اشاره کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ما اطمینان داریم که چنین اقدامی با توجه به توافق‌های جامعه جهانی یک‌جانبه است.

به گفته رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه، تمامی مسائل مربوط به مناقشه اسرائیل و فلسطین باید از طریق مذاکره مستقیم میان رهبران دو طرف حل شود.

تشدید تدابیر امنیتی پنتاگون در سفارت‌خانه‌های آمریکا در اردن، لبنان، ترکیه و مصر

رسانه‌های خبری به افزایش تدابیر امنیتی وزارت دفاع آمریکا در سفارت‌خانه‌های این کشوردر چند کشور غرب آسیا همزمان با اوضاع ناآرام غزه اشاره کردند.

 به دنبال شدت یافتن ناآرامی‌ها در غزه و در مرز با فلسطین اشغالی پنتاگون تدابیر امنیتی خود را در منطقه شدت داده است.

 به نوشته وبگاه شبکه خبری «الحره» به دنبال مراسم افتتاح سفارت آمریکا در بیت المقدس اشغالی و کشته و زخمی شدن جمع زیادی از اهالی غزه، پنتاگون از بیم اقدام‌های تلافی جویانه تدابیر امنیتی را در سفارتخانه‌های آمریکا در کشورهای اردن، لبنان، ترکیه و مصر افزایش داد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 22:38:41