آخرین تحولات فلسطین: در هفتادمین سالروز اشغال فلسطین ، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شد

دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 21:19:59
آخرین تحولات فلسطین: در هفتادمین سالروز اشغال فلسطین ، سفارت آمریکا از تل‌آویو به قدس منتقل شد

غزه- الکوثر: باریکه غزه، کرانه باختری و قدس اشغالی به مناسبت سالروز اشغال فلسطین و در اعتراض به انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، شاهد تظاهرات ، اعتراض و درگیری های گسترده بود.دراین درگیری ها 55فلسطینی شهید شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد : در درگیری‌های شدید میان فلسطینی‌ها و نظامیان صهیونیست در خان یونس و نوار غزه که همزمان با انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس، رخ داد، دستکم 55 فلسطینی  شهید و بیش از 2700 نفردیگر زخمی و مجروح شدند.

منابع فلسطینی گفتند نظامیان صهیونیست دراین کشتاربزرگ از گلوله هاي جنگي استفاده کرده اند.

ازابتدای برگزاری راهپیمایی بازگشت بزرگ تاکنون دستکم 94 فلسطینی که 7 نفر آنها کودک بودند به‌ ضرب گلوله نظامیان اسرائیل به‌ شهادت رسیده  اند و حدود ده هزار نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند که مجروحیت بیش از 2 هزار نفر از آن‌ها با گلوله واقعی بوده است.

مردم فلسطین در قدس، کرانه باختری و غزه، اعتراض خود را از ساعات اولیه صبح آغاز کردند  و پرشورتر از همیشه به سمت مرز شرقی غزه با فلسطین اشغالی رفتند تا در اعتراض به این رویداد و به مناسبت هفتادمین سالروز اشغال کشورشان (یوم‌ النکبه) تظاهرات کنند.

درهمین ارتباط :

 پیام ترامپ به مراسم افتتاح سفارت آمریکا در قدس اشغالی

سید حسن نصرالله: در صورت تکرار تجاوز قلب اسرائیل را هدف قرار خواهیم داد

 

 

 

 

نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی  هم در مراسم افتتاح سفارت آمریکا گفت: اسرائیل و ترامپ تاریخ جدیدی نوشتند؛ این روز باید به خاطر سپرده شود.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی افزود:  این رژیم و رئیس‌جمهور آمریکا امروز تاریخ جدیدی نوشتند.

جارد کوشنر ، داماد و مشاور رئیس جمهور آمریکا در مراسم افتتاح سفارت آمریکاگفت : با انتقال سفارت نشان دادیم، آمریکا قابل اعتماد است. او در بخشی دیگر سیاست و اقدامات ایران را خطری برای منطقه توصیف کرد.

 اشرف قدرة سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه از جامعه بین‌الملل و همه نهادهای امدادی و حقوق بشر خواست تا به کمک فلسطین بشتابند و در سایه اقدامات رژیم صهیونیستی در شرق غزه، دارو و موارد لازم پزشکی دیگر به بیمارستان‌های غزه برسانند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

 


دو شنبه 24 اردیبهشت 1397 - 21:16:24