منابع آمریکایی فاش کردند:

ملاقات رو در روی نتانیاهو با سفرای امارات و بحرین در واشنگتن

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 10:52:44
ملاقات رو در روی نتانیاهو با سفرای امارات و بحرین در واشنگتن

تهران- الکوثر: خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس روز شنبه از دیدار سفرای امارات و بحرین در آمریکا با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واشنگتن با محوریت مقابله با ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این دیدار در ماه مارس امسال در یک میهمانی شام به میزبانی یکی از مقام‌های وزارت خارجه آمریکا در کافه میلانو صورت گرفت که بخشی از رستوران مجلل جرج تاون واشنگتن است.

این رستوران، پاتوق افراد معروفی چون «باراک اوباما» رئیس جمهور سابق آمریکا و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور کنونی این کشور است.

در این میهمانی که به میزبانی «برایان هاوک» رییس اداره طراحی‌های سیاسی وزارت خارجه آمریکا برگزار شد، «یوسف العتیبه» سفیر امارات در آمریکا که نفوذ زیادی در آمریکا دارد و برخی دیگر از دیپلمات‌های خارجی چون «شیخ عبدالله بن راشد آل خلیفه» حضور داشتند.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع مطلع اعلام کرد، نتانیاهو و همسرش در جریان حضور در کافه میلانو به میزبانی هواداران رژیم صهیونیستی در آمریکا، با تقاضای شرکت در شام دیپلماسی به میزبانی برایان هاوک مواجه شدند که به طور همزمان میزبان وزیران امور خارجه امارات و بحرین در همان رستوران بود. نتانیاهو دعوت را پذیرفت و در جمع هاوک و دو سفیر عرب حضور یافت و با آنان درباره مسائل مختلف از جمله ایران گفتگو کرد. نتانیاهو هنگام خروج با سفیران امارات و بحرین دست داد.

تاکنون مقامات اسرائیلی و اماراتی و سفارتخانه‌های اسرائیل و امارات در آمریکا از اظهارنظر در این زمینه خودداری کرده‌اند.

آسوشیتدپرس با اشاره به این‌که برگزاری این‌گونه ملاقات‌های مخفی به تدریج درحال علنی شدن است، به نقل از «دان شاپیرو» سفیر سابق رژیم صهیونیستی در آمریکا نوشت که گرم شدن روابط تل آویو با برخی اعراب تبدیل به رازی سرگشاده شده که البته «فرایندی شکننده» است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 10:52:38