بیش از 10 میلیون عراقی در انتخابات شرکت کردند

یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 8:27:19
بیش از 10 میلیون عراقی در انتخابات شرکت کردند

بغداد - الکوثر : کميسارياي عالي انتخابات عراق با اعلام حضور بيش از 10 ميليون عراقي در پاي صندوق هاي انتخابات پارلماني ميزان مشارکت مردم در اين انتخابات را تا کنون بيش از 44 درصد ارزيابي کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، کميسارياي عالي انتخابات عراق در نشستي خبري به تشريح جزئيات برگزاري انتخابات و ميزان مشارکت مردم در انتخابات پارلماني پرداخت.  

يکي از اعضای اين کميساريا در سخناني گفت:« انتخابات پارلماني سال 2018 روز شنبه با موفقيت برگزار شد و ما مشارکت گسترده در اين انتخابات را به ملت بزرگ عراق تبريک مي گوييم. همچنين از همه نيروهاي امنيتي قهرمان که نقش فعالي در تأمين امنيت نامزدها و رأي دهندگان داشتند و در راستاي اجراي تدابير سه گانه کميسارياي عالي انتخابات تلاش کردند تشکر مي کنيم. ملت عراق پس از برچيده شدن حضور گروه تروريستي داعش و آزادسازي همه مناطق عراق از چنگال اين گروه، امروز در اين کارزار دموکراتيک به موفقيت بزرگي دست يافت و نقشه سياسي برقراري ثبات در تمام عرصه هاي اقتصادي و سياسي کشور را ترسيم کرد. کسب اين دستاورد بزرگ را به فرزندان ملت عراق تبريک مي گوييم و ان شاء الله اين دستاورد گشايش اوضاع سياسي و اقتصادي را به ارمغان خواهد آورد.»  

رياض البدران عضو ديگر کميسارياي عالي انتخابات در خصوص ميزان مشارکت مردم در انتخابات پارلماني عراق گفت:« ملت عراق با مشارکت گسترده و خوب خود در انتخابات پارلماني ثابت کرد ملتي است که کشورش را دوست دارد و تمايل دارد روند سياسي و دموکراتيک را از راه مشارکت در رأي گيري تقويت و تثبيت کند. تعداد افراد واجد شرايط در سراسر عراق 24 ميليون و 352 هزار و 253 نفر بود. مجموع حوزه هاي انتخاباتي در سراسر عراق 54 هزار 668 حوزه بود که تا کنون آراي 51 هزار و 21 حوزه را دريافت کرده ايم و 4 هزار و 321 حوزه باقي مانده است. بر اين اساس از مجموع 92 درصد برگه هاي اخذ و دريافت شده در حوزه هاي انتخابيه، 10 ميليون و 840 هزار و 989 نفر آراي خود را به صندوق انداختند. شمار رأي دهندگان در حوزه هاي خارج از عراق نيز 179 هزار و 329 نفر بود. از اين رو تا اين لحظه ميزان مشارکت مردم عراق در اين انتخبات 44.52 درصد است که نتيجه قابل قبول و خوبي است و به اميد خدا روند دريافت و شمارش آراي ساير حوزه ها در سريع ترين زمان ممکن به انجام خواهد رسيد. از همه طرف هايي که در موفقيت برگزاري انتخابات مشارکت داشتند، خصوصا کميته عالي امنيتي انتخابات و رسانه ها و به ويژه شبکه تلويزيوني العراقيه تشکر مي کنم. همچنين از همه اعضاي کميسارياي عالي انتخابات و افراد مستقر در حوزه هاي اخذ رأي که شبانه روزي براي موفقيت روند برگزاري دموکراتيک انتخابات تلاش کردند تشکر مي کنم.»  

شمارش اوليه آراي انتخابات پارلماني عراق از پيشتازي به ترتيب ائتلاف هاي النصر (به رياست حيدر العبادي)؛ الفتح (به رياست هادي العامري) ؛ سائرون (وابسته به مقتدي صدر) و دولت قانون (به رياست نوري المالکي) در استان بصره خبر مي دهد. در استان نينوا نيز ائتلاف "نينوي هويتنا" و "النصر" به ترتيب پيشتاز هستند. 

نتايج شمارش اوليه آراي انتخابات پارلماني عراق در منطقه کردستان از پيشتازي حزب اتحاديه ميهني کردستان در دو استان سليمانيه و حلبچه و پيشتازي حزب دمکرات کردستان در دو استان اربيل و دهوک حکايت دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 23 اردیبهشت 1397 - 8:23:4