اعلام رسمی زمان افتتاح سفارت آمریکا در قدس

شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 11:14:58

تهران- الکوثر: وزارت امور خارجه آمریکا جمعه شب رسما زمان افتتاح سفارت این کشور در قدس اشغالی و اسامی هیئت آمریکایی شرکت کننده در این مراسم را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در بیانیه وزارت امور خارجه ‌آمریکا امده است: مفتخریم اعلام کنیم سفارت آمریکا در قدس روز 14 ماه کنونی افتتاح خواهد شد.

وزارت امور خارجه آمریکا همچنین فهرست اعضای هیئت آمریکایی شرکت کننده در این مراسم را اعلام کرد که در رأس آنها دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی خواهد بود. همچنین هیئتی از واشنگتن به ریاست جارد کوشنر مشاور دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و همسرش ایوانکا ترامپ که دختر رئیس جمهور آمریکا است به اضافه جان سولیوان معاون وزیر امور خارجه و استیون منوچین وزیر خزانه داری برای آمریکا برای شرکت در این مراسم از واشنگتن راهی قدس اشغالی می شوند. هیئت آمریکایی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز دیدار خواهد کرد.

روز 14 ماه مصادف با سالروز اعلام تاسیس رژیم صهیونیستی است که فلسطینی ها از آن به عنوان «روز نکبت» یاد می‌کنند.

تصمیم رئیس جمهور آمریکا برای انتقال سفارت این کشور از تل آویو به قدس و تلقی کردن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با انتقادات گسترده بین المللی و اعتراضات گسترده فلسطینی ها همراه شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 22 اردیبهشت 1397 - 11:14:45