فرمانده «کتائب سیدالشهدا»: نخست‌وزیر آینده عراق را "فتح" تعیین خواهد کرد

جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 20:22:22
فرمانده «کتائب سیدالشهدا»: نخست‌وزیر آینده عراق را "فتح" تعیین خواهد کرد

تهران- الکوثر: فرمانده کتائب سیدالشهدای عراق که در ائتلاف فتح نیز حضور دارد، گفت: ما رقابت خوبی خواهیم داشت، ما نخست‌وزیر معرفی نمی‌کنیم بلکه نخست‌وزیر را به‌خواست خداوند ما تعیین می‌کنیم.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  "حاج ابوآلا الولائی" فرمانده کتائب سید الشهدا(ع) گفت:  در موضوع ائتلاف الفتح ما با خون شهدا عهد بستیم که پرچم عراق را بر زمین نگذاریم، ما عهد بستیم از حقوق ملت دفاع کنیم، خواه این دفاع نظامی و در سنگر باشد و یا خواه نبرد سیاسی زیر گنبد سقف پارلمان باشد. در هر صورت می‌خواهیم از حقوق ملت و خواست ملت دفاع و حمایت کنیم.

وی تصریح کرد: مساله دیگر این است که ما برای هیچکس ناشناخته در عرصه سیاست نیستیم، سازمان بدر اساساً یک نهاد سیاسی است و در وزارتخانه‌ها فعال است. عصائب هم درعملیات سال 2014 شرکت کردند، اما در پارلمان عراق نماینده دارند، ما گردان‌های سید الشهداء در عملیات سال 2014 شرکت کردیم و نماینده در پارلمان داریم و بسیاری از شخصیت‌هایی که اکنون نامشان در فهرست فتح وجود دارد در گذشته در روند تحول سیاسی عراق حضور داشتند.یعنی پیش از 2014 این یک موضوع و موضوع دیگر درباره ائتلاف الفتح این است که این ائتلاف که این همه علاقمند و این همه هوادار زیاد دارد همه به دلیل عملکردی است که داشته، ما قادر به حفظ تمامیت ارضی عراق شدیم.

فرمانده کتائب سیدالشهدای عراق تاکید کرد: اما در خصوص موضوع و برنامه انتخاباتی فهرست الفتح باید بگویم، ما در جامعه عراق یک نظرسنجی برگزار کردیم، در دیالی، بغداد، نجف و ذی قار و در بیش از یک منطقه نظرسنجی انجام دادیم و از نظر و ایده و خواست ملت عراق در این مناطق مطلع شدیم. در این نظرخواهی در سال‌های 2014 و 2015 اولویت مردم تحقق امنیت و ثبات و آرامش بود، اما اکنون خواسته‌ها فرق کرده و می‌خواهند با فساد مبارزه شود، می‌خواهند اوضاع اقتصادی بهبود یابد و تامین اجتماعی اجرا شود، افراد به دنبال مسکن و بهداشت و درمان و آموزش هستند. این نیازها و خواسته‌ها بدیهی و عادی هستند، این خواسته هر انسان عراقی و هر ساکن کشور است.

وی افزود: عراق کشوری بسیار ثروتمند است، اما به دلیل جنگ‌ها و مشکلاتی که با آن رو به رو شد، به این وضعیتی که به آن دچار شده‌ایم رسیدیم. معتقدم فهرست الفتح بسیاری از روندهای سیاسی عراق را اصلاح خواهد کرد، همانگونه که در میدان جنگ آثار خوبی گذاشتیم در سیاست هم نقش خود را به درستی ایفا خواهیم کرد، ما رقابت خوبی خواهیم داشت ما نخست وزیر معرفی نمی‌کنیم بلکه نخست وزیر را به خواست خداوند ما تعیین می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود درباره عوامل پیروزی عراق بر داعش گفت : من سه عامل را بر می‌شمارم، نخست فتوای تاریخی امام سید سیستانی است. مساله دوم گردان‌های مقاومت بودند؛ این گردان‌های مقاومت به مثابه ستون مهره‌های بدن انسان بودند که گوشت آن را پوشانده و گردان‌های مقاومت با پیوستن گروه‌های داوطلب و مجاهد قدرت چند برابری یافتند و عامل سوم جهوری اسلامی ایران بود، حمایت‌های مبارک ایران که به صورت پلی هوایی برای حمایت و پشتیبانی از مجاهدان صورت گرفت، باعث این پیروزی شد.

وی افزود:  دواعش  هم اکنون هسته‌های خفته دارند، براساس آمار و ارزیابی آمریکایی‌ها و دولت عراق در منطقه بین سوریه و عراق شمار داعشی‌ها تا پایان سال 2017 و اطراف لبنان 250 هزار نفر است. سهم ما از این تعداد در حدود 100 تا 150 هزار تن از آنان بوده، ما در این نبرد نتوانستیم 100 هزار نفرشان را بکشیم یا دستگیر کنیم، شاید توانستیم 10 هزار نفرشان را بکشیم، و شمار زخمیان آنها هم 10 هزار نفر بود و دولت عراق شاید در حدود 10 هزار نفرشان را بازداشت کرد، اما اکنون در واقع بیش از 70 هزار نفرشان پخش شده‌اند و بخشی از آنها اماکن سابق خود را تغییر دادند، از این رو هسته‌های خفته آنها اکنون بسیار است.

وی تصریح کرد:  من اکنون به عنوان مسئول سازمان الحشد الشعبی در موصل می‌گویم، شمار کسانی که حکم جلبشان صادر شده تاکنون بیش از 51 هزار نفر است، اما شمار آنها در موصل که جمعیت این منطقه بیش از 4 میلیون نفر است، بیش از 100 هزار نفر است، مقامات قضایی عراق حکم جلبشان را خواستار شده‌اند.این رقم در مقایسه با مساحت موصل و شمار جمعیت آن در واقع رقمی اندک به شمار می‌آید، از این رو معتقدم نبرد کماکان ادامه دارد، ما اکنون در موصل روزانه انبارهای سلاح را کشف می‌کنیم، چند روز پیش ما بیش از 5 عدد کمربند انتحاری کشف کردیم. تا به امروز در موصل تونل کشف می‌کنیم، حتی در برخی از منازل انبار مهمات کشف می‌کنیم.

ابوآلا در پایان گفت:  الحشد الشعبی خواست ملت و امید علماست. الحشد الشعبی یکی از پاکترین نهادهای بوجود آمده در عراق در بعد از سقوط رژیم سابق تا به امروز است. یکی از مفیدترین نهادهای بوجود آمده بعد از سقوط صدام تا به امروز همین الحشد الشعبی است، از این رو ما نام آن را الحشد المقدس قرار داده‌ایم.


اخبار عراق را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 18:4:22