تظاهرات مردم اندونزی درحمایت از فلسطین

جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 14:30:4
تظاهرات مردم اندونزی درحمایت از فلسطین

تهران- الکوثر: هزاران نفر از مردم جاکارتا پایتخت اندونزی با تجمع مقابل سفارت آمریکا، بار دیگر علیه تصمیم دونالد ترامپ در مورد قدس تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، هزاران نفر از مردم اندونزی امروز جمعه با تظاهرات و تجمع مقابل سفارت آمریکا در جارکارتا پایتخت این کشور مخالفت و اعتراض خود را نسبت به تصمیم دونالد ترامپ در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائيل اعلام کردند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه آمریکا سر دادند و پلاکاردهایی با مضمون « بیت المقدس از آن ماست»، « قدس آزاد» و « از قدس حفاظت کنید»‌ در دست داشتند.

يکي از افراد حاضر در اين راهپيمايي گفت: "ما به عنوان مسلمانان اندونزي اميدواريم اسرائيل از خاک فلسطين خارج شود زيرا آنجا سرزمين مسلمانان است. ما به اين امر اميد داريم و مي خواهيم فلسطينيان قدس را به عنوان پايتخت خود داشته باشند."

فعالان سیاسی، روحانیون و رهبران جامعه مدنی نیز در راستای حمایت از فلسطین، در این تظاهرات شرکت کردند. خیرین نیز برای حمایت از فلسطین کمکهای مالی جمع آوری کردند. این تظاهرات با اقامه نماز جمعه و دعا خواندن برای فلسطین به پایان رسید.ترامپ، در 6 دسامبر گذشته علی‌رغم قطعنامه شماره 478 شورای امنیت مبنی بر غیرقانونی بودن الحاق قدس شرقی به اسرائیل، بخش اشغالی آن را به عنوان «پایتخت» اسرائیل به رسمیت شناخت و دستور لازم برای انتقال سفارت آمریکا به قدس را داد.قرار است سفارت آمریکا در 14 مه به قدس اشغالی منتقل شود.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 14:29:49