شورای اروپا : اتحادیه اروپا لغو تحریمها را تضمین می کند

جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 1:35:22
شورای اروپا : اتحادیه اروپا لغو تحریمها را تضمین می کند

تهران - الکوثر : شورای اروپا در بیانیه ای ضمن ابراز تاسف از تصمیم آمریکا برای خروج از برجام بر حمایت قاطع خود از این توافق و ادامه لغو تحریم های هسته ای این اتحادیه علیه ایران تاکید کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شورای اروپا در بیانیه ای اعلام کرد :« اتحادیه اروپا عمیقا از اطلاعیه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا مبنی بر خروج از برجام متاسف است. برجام که در قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد با حمایت کامل مواجه شد عنصری کلیدی در معماری منع اشاعه هسته ای جهانی و عاملی حیاتی برای امنیت منطقه است. مادامیکه ایران به اجرای تعهدات هسته ای اش ادامه دهد ، همانطور که تاکنون به این تعهدات عمل کرده و آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز در ده گزارش پیاپی خود آن را تایید کرده است، اتحادیه اروپا به اجرای کامل و کارآمد این توافق هسته ای متعهد خواهد ماند.»

این شورا تاکید کرد :« لغو تحریم های مرتبط با برنامه هسته ای بخشی مهم از این توافق است. اتحادیه اروپا بارها تاکید کرده لغو تحریم ها تاثیری مثبت بر تجارت و روابط اقتصادی با ایران دارد. اتحادیه اروپا بر تعهد خود به تضمین ادامه این فرایند تاکید دارد. برجام حاصل دوازده سال دیپلماسی است که کارایی داشته و به هدف اصلی خود رسیده است. اتحادیه اروپا مصمم به همکاری با جامعه بین المللی برای حفظ این توافق است.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


جمعه 21 اردیبهشت 1397 - 1:18:52