آماده شدن فلسطینی‌ها برای برگزاری بزرگترین راهپیمایی در مرز غزه

پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 1:24:30
آماده شدن فلسطینی‌ها برای برگزاری بزرگترین راهپیمایی در مرز غزه

غزه- الکوثر: جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی برای برگزاری بزرگترین تظاهرات مسالمت ‌آمیز در طول مرزهای میان نوار غزه و سرزمین های اشغالی در اواسط ماه مه کنونی آماده می ‌شوند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «عبد اللطیف قانوع» سخنگوی جنبش حماس در مصاحبه ای مطبوعاتی گفت: «اواسط ماه مه شاهد حرکت بزرگ و بی‌نظیر مسالمت ‌آمیز مردم غزه خواهیم بود.

وی افزود: این حرکت، روزی متفاوت را در تاریخ ملت فلسطین رقم خواهد زد.

قانوع اظهار داشت: مردم فلسطین دیگر فشار و محاصره بیشتر را تحمل نمی ‌کنند و ادامه خشم و جوشش به انفجاری مردمی در برابر اشغالگران برای تحقق زندگی محترمانه و بازگشتی عزتمند تبدیل خواهد شد.

چند روز پیش نیز اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس بر ادامه یافتن راهپیمایی‌های بازگشت تا تحقق اهدافش به ویژه شکستن محاصره غزه تاکید کرد.

کمیته عالی ملی راهپیمایی بازگشت و لغو محاصره از مردم فلسطین دعوت کرد چهاردهم ماه مه را روز جهانی مخالفت با انتقال سفارت آمریکا از تل‌ آویو به قدس اعلام کنند.

این کمیته تاکید کرد: این تاریخ روزی متفاوت در راهپیمایی ‌های بازگشت برای مقابله با اشغالگران و فوران خشم فلسطینی‌، عربی و اسلامی خواهد بود.

خالد البطش، از رهبران جنبش جهاد اسلامی و یکی از مسئولان این کمیته در کنفرانسی مطبوعاتی با حضور رهبران حماس و دیگر گروه‌ها بر لزوم استمرار مقابله با تمامی اقدامات اشغالگران برای توقف فعالیت‌های مردمی و ناکام گذاشتن راهپیمایی ‌ها با ایجاد هراس بین مردم تاکید کرد.

وی مشارکت موثر مردم در راهپیمایی جمعه این هفته به نام «جمعه آمادگی و هشدار» را خواستار شد .جمعه ای که مقدمه ‌ای برای حضور گسترده فلسطینی ‌ها در راهپیمایی چهاردهم مه جاری است.

خالد البطش همچنین بر استمرار راهپیمایی ‌های بازگشت تا زمانی که اهداف آن یعنی آزادی و لغو محاصره غزه محقق شود، تاکید کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 20 اردیبهشت 1397 - 1:24:24