واکنش فرماندهان نظامی ایران به خروج آمریکا از برجام

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 14:5:13
واکنش فرماندهان نظامی ایران به خروج آمریکا از برجام

تهران- الکوثر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، فرمانده کل ارتش و فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اقدام رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام واکنش نشان دادند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سردار سرلشکر «محمد باقری» رئیس ستاد کل نیروهای مسلح روز چهارشنبه در نخستین همایش ملی مهارت آموزی کارکنان وظیفه(سربازان) در تهران، با اشاره به اقدام رئیس جمهوری آمریکا در خروج از برجام گفت: ایران، برنامه جامع اقدام مشترک «برجام» را برای اتمام حجت با جهان پذیرفت، اما آمریکا حتی به امضای خود هم پایبند نبود.

سرلشکر باقری افزود: با این اقدام رئیس جمهوری آمریکا جهانیان فهمیدند که حق و باطل کجا است.

امیر سرلشکر «سیدعبدالرحیم موسوی» فرمانده کل ارتش نیز در این مراسم گفت: بزرگترین سود برجام اثبات پایبند نبودن آمریکایی ها به تعهدات است.

سرلشکر موسوی افزود: پایبند نبودن به تعهدات، طبیعت نظام سلطه است و بر اساس قرآن آنها تا آخر به دنبال دوری ما از اصول هستند اما هرگز موفق نمی شوند.

سردار سرلشکر «محمدعلی جعفری» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در همایش ملی مهارت آموزی سربازان با بیان اینکه سرنوشت برجام روشن است اظهار کرد: اروپایی ها بین ایران و آمریکا نمی‌توانند مستقلانه تصمیم بگیرند زیرا وابسته به آمریکا هستند.

سرلشکر جعفری تصریح کرد: خروج آمریکا از برجام نشان داد موضوع غنی سازی هسته ای بهانه بود و موضوع آنها، اقتدار نظامی‌ و موشکی و تاثیرگذاری ایران در منطقه و مقاومت منطقه است.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاکید کرد: بار دیگر ثابت شد که به هیچوجه آمریکا در تعهداتش قابل اعتماد نیست.

رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه با ادعای بی نتیجه بودن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) و اتهامات بی اساس ضد ایران، فرمان خروج کشورش از برجام را امضا کرد.

اقدام یکجانبه آمریکا درحالی است که پنج کشور دیگر امضا کننده برجام و بسیاری از کشورهای جهان حمایت خود را از این توافقنامه بین المللی اعلام کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 14:4:55

دسته بندی :