لودریان: برجام نمرده است!

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 11:39:56
 لودریان: برجام نمرده است!

تهران- الکوثر: وزیر امور خارجه فرانسه در واکنش به اعلام خروج آمریکا از برجام ضمن هشدار دادن درباره «خطر جدی رویارویی در منطقه» گفت، این توافقنامه نمرده و همچنان پابرجاست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ژان ایو لودریان» در گفتگو با شبکه «آر تی ال» لوکزامبورگ افزود: منطق آمریکا مبتنی بر انزواطلبی و یکجانبه است و ما از این بابت متاسفیم. وی تاکید کرد طی روزهای آینده تلاش می کنیم از طریق گفتگو با همه طرف ها و نهادهای مختلف حتی الامکان از تمامی دستاوردهای برجام محافظت کنیم.

به گفته لودریان، امانوئل مکرون رییس جمهور فرانسه به زودی تلفنی با آقای روحانی رییس جمهور ایران گفتگو خواهد کرد. وی همچنین گفت روز دوشنبه وزیران امور خارجه ایران، فرانسه، انگلیس و آلمان برای گفتگود درباره گام های پس از خروج آمریکا از برجام با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

وزیر امورخارجه فرانسه افزود: خروج آمریکا از برجام می تواند وضعیت ناپایدار در خاورمیانه را شکننده تر کند و احتمال بروز برخورد و درگیری در این منطقه جدی است.

وی تاکید کرد طبق گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی، ایران به تمام تعهدات عمل کرده و امیدواریم که در برجام بماند.

وی ابراز امیدواری کرد که تصمیم اخیر ترامپ، شکستی برای صلح نباشد وافزود: پیشنهاد امانوئل مکرون رییس جمهوری فرانسه برای آغاز مذاکرات جدید همچنان روی میز قرار دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب به وقت ایران، با تکرار اتهام و توهین علیه ایران اعلام کرد که دولتش دیگر در برجام نخواهد ماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 11:39:47