آغاز عملیات برای حذف نیروهای احمد جربا در دیرالزور

چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 10:10:15
آغاز عملیات برای حذف نیروهای احمد جربا در دیرالزور

دمشق- الکوثر: درگیری بین «نیروهای سوریه دموکراتیک» و «نیروهای نخبه» وابسته به احمد جربا در شرق استان دیرالزور موجب شکل گیری گمانه زنی هایی در خصوص احتمال حذف نیروهای جربا در این استان شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، گمان می رود ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک که عمدتا از کردها تشکیل شده تصمیم گرفته است با نزدیک شدن زمان خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، متحدانش را که در کنار این ائتلاف برای بیرون راندن داعش در استان های رقه و دیرالزور و حسکه جنگیدند، حذف کند.

منابع محلی گفتند حدود 50 نفر از نیروهای ائتلاف سوریه دموکراتیک سه روز پیش با یورش به روستای «ابوحمام» در شرق دیرالزور، از یکی از فرماندهان «نیروهای نخبه» خواستند سلاح خود را تحویل دهد. جدال لفظی بین نیروهای سوریه دموکراتیک و این فرمانده به نام «ابوعماد» به درگیری مسلحانه تبدیل شد که بر اثر آن دو عضو نیروهای دوکراتیک و همسر ابوعماد زخمی شدند.

مداخله بزرگان عشایر عرب به این درگیری ها پایان داد و نیروهای سوریه دموکراتیک به مواضع خود بازگشتند ولی فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک ضمن پافشاری بر تحویل سلاح های نیروهای نخبه تهدید کردند مختصات مواضع نیروهای نخبه را به عنوان مواضع تروریست های داعش در اختیار ائتلاف آمریکا قرار می دهند تا بمباران شود.

نیروهای نخبه وابسته به احمد جربا عمدتا از عشایر عرب استان دیرالزور هستند و ائتلاف نیروهای سوریه دموکراتیک که اکثر اعضای آن را کردها تشکیل می دهند به نیروهای نخبه بی اعتماد هستند و ترجیح می دهند کنترل همه مناطق در شرق فرات را که از سیطره داعش خارج شده است در اختیار داشته باشند. با توجه به حمایت کامل آمریکا از نیروهای سوریه دموکراتیک، احتمالا طرح حذف نیروهای نخبه وابسته به احمد جربا با موافقت آمریکا در حال اجرا است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 19 اردیبهشت 1397 - 10:10:8