حکم ابن تیمیه درباره دروزی ها چه بود؟

دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 11:4:12
حکم ابن تیمیه درباره دروزی ها چه بود؟

تهران- الکوثر: ابن تیمیه همواره پرچم قتل و تکفیر را بر دوش می کشید و پیروان اکثر فرقه های اسلامی را تکفیر کرد و دروزی ها نیز از خنجر تکفیر او در امان نماندند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر پژوهشگر برجسته علوم اسلامی در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر به بررسی «حکم ابن تیمیه درباره دروزی ها» پرداخت که آنان را تکفیر کرده و حکم به قتل آنان داده است. شیخ اسد محمد قصیر فتوای ابن تیمیه را به عنوان نظریه پرداز وهابیت، درباره دروزی ها از کتاب معروف «مجموع الفتاوی» جلد 35 صفحه 98 این گونه قرائت کرد:

«شیخ الاسلام ابن تیمیه درباره طایفه دروزی گفت: بین مسلمانان درباره کافر بودن این طایفه اختلافی نیست و حتی کسی که در کافر بودن آنان شک کند، مثل آنها کافر است. آنها نه اهل کتاب تلقی می شوند نه مشرک، بلکه کافران گمراه هستند. خوردن غذای آنان جایز نیست و باید زنانشان به کنیزی برده شوند و اموالشان از آنها گرفته شود. آنها مرتد هستند و توبه آنان پذیرفته نمی شود بلکه هرجا دیده شوند باید کشته شوند و لعن شوند. استفاده از آنها به عنوان نگهبان و دربان و محافظ، جایز نیست و باید علما و صالحان آنان کشته شوند تا دیگران را گمراه نکنند. خوابیدن در خانه های آنان و همراه شدن با آنان و قدم زدن در کنارشان و شرکت در تشییع جنازه مردگانشان حرام است. همچنین حاکمان مسلمان نمی توانند حدود الهی را درباره آنان اجرا کنند».

شیخ اسد محمد قصیر در توضیح عبارت «اختلافی بین مسلمانان در این زمینه نیست» که ابن تیمیه در فتوای خود به کار برده است گفت: قبلا توضیح داده بودیم که «اجماع مسلمانان» که ابن تیمیه همواره از آن سخن می گوید کاملا دروغ و ساختگی است. این اندیشمند اسلامی از این فرصت استفاده کرد تا به دروزی ها یادآوری کند گروه های تکفیری- وهابی مثل جیش الاسلام و جبهه النصره درباره آنان چه دیدگاهی دارند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 11:3:57