ملی گراهای مغرب از حزب الله و ایران حمایت کردند

دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 11:6:9
ملی گراهای مغرب از حزب الله و ایران حمایت کردند

تهران - الکوثر : بسیاری از فعالان و ملی گراهای مغرب تاکید کردند حزب الله از اتهام حمایت از جبهه پولیساریو مبراست و به هیچ وجه به دنبال آسیب زدن به وحدت مغرب نبوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، این شخصیتهای مغربی تاکید کردند ادبیات حزب الله بر اساس وحدت است نه تفرقه و گفتگو بین مغرب و ایران را به جای قطع روابط خواستار شدند و این اقدام را به دخالتهای رژیم صهیونیستی نسبت دادند.

عبدالقادر العلمی هماهنگ کننده «گروه اقدام برای فلسطین» گفت از تصمیم مغرب مبنی بر قطع روابط با ایران غافلگیر شده است و تاکید کرد: «امت اسلامی درگیر اختلافات و منازعات زیادی است و بهتر است گفتگو راه نزدیکی باشد چرا که ما به شکاف و اختلاف نیازی نداریم.»

احمد ویحمان رئیس دیده بان مغرب در مقابله با عادی سازی با رژیم صهیونیستی نیز تاکید کرد حزب الله از جبهه پولیساریو حمایت نکرده است.

وی افزود :« من دوستانی در حزب الله و جمهوری اسلامی ایران دارم و اطمینان دارم که آنها از وحدت مغرب حمایت می کنند.»

ویحمان تاکید کرد :« هدف حزب الله ، جهاد برای وحدت است و برای همین منطقی نیست که از جنبشهای جدایی طلب حمایت کند. تصمیم وزارت امور خارجه مغرب برای قطع روابط با ایران به علت حمایت از جبهه پولیساریو غیرمنتظره بود.»

خالد السفیانی هماهنگ کننده کل کنگره ملی اسلامی مغرب نیز گفت :« نمی توان اجازه داد مغرب تجزیه شود و به حاکمیت ملی آن در صحرای باختری آسیب وارد شود اما به هیچ وجه نمی توانم بپذیرم که روابط با ایران به این شکل قطع شود.»

السفیانی افزود می داند حزب الله چگونه فکر می کند و رژیم صهیونیستی را به «تلاش برای ایجاد شکاف بین مردم مغرب و جنبشهای مقاومت» متهم کرد و افزود « در گذشته نیز چنین چیزی درباره جنبش حماس گفته شد و امروز درباره حزب الله آن را می بینیم و این تلاشی برای سرگرم کردن ما و منحرف کردن از توطئه های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه است.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


دو شنبه 17 اردیبهشت 1397 - 10:9:34