مشارکت 7000 انگلیسی در جنگ یمن!

یک شنبه 16 اردیبهشت 1397 - 10:12:52
مشارکت 7000 انگلیسی در جنگ یمن!

بیروت- الکوثر: دو پژوهشگر انگلیسی در گزارشی تحقیقاتی با استناد به مدارکی که دولت انگلیس ارائه کرده است فاش کردند بیش از هفت هزار شهروند انگلیسی به عربستان سعودی در تجاوز به یمن کمک می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی لبنانی «العهد»، مایکل لوئیس و کاترین تمبلر در این گزارش فاش کردند حضور انگلیس در جنگ یمن به ویژه از نظر حضور نیروی انسانی، بسیار عمیق تر از چیزی است که تصور می شود.

بر اساس این گزارش، برآورد می شود حدود 7000 کارمند شرکت های پیمانکاری در انگلیس و کارکنان بخش خدمات غیرنظامی و افراد نظامی، به نیروی هوایی عربستان و دیگر نیروهای نظامی این کشور در حملات وحشیانه به یمن کمک می کنند. جالب این که دولت انگلیس ادعا می کند از شمار شهروندانش که به عربستان در جنگ علیه یمن کمک می کنند و نوع فعالیت آنها اطلاع ندارد در حالی که این افراد بر اساس قراردادهای امضا شده بین دو کشور و در چارچوب ماموریت های تعیین شده از انگلیس خارج شده اند.

این گزارش همچنین نشان می دهد کارکنان شرکت تسلیحاتی انگلیسی «بی ایی ای سیستمز» به آموزش نیرو و نصب و نگهداری تجهیزات کار گذاشته شده روی هواپیماهایی که به عربستان فروخته شده است ادامه می دهند. برخی از این هواپیماها به طور مستقیم در حملات علیه یمن مشارکت دارند.

نکته تاسف بار در این گزارش این است که کارمندان انگلیسی مستقر در عربستان، به کمک به عربستان در زمینه استفاده از بمب های خوشه ای در یمن ادامه می دهند در حالی که بیش از یکصد کشور از جمله انگلیس توافقنامه ممنوعیت استفاده از این نوع سلاح را امضا کرده اند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 16 اردیبهشت 1397 - 10:12:17