اين فرقه، تنها فرقه ای است که «اهل قبله» را تکفیر می کند!

شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 13:7:40
اين فرقه، تنها فرقه ای است که «اهل قبله» را تکفیر می کند!

تهران - الکوثر: استاد حوزه علمیه به بیان آرای علمای اسلام درباره «اهل قبله» پرداخت.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «احکام الاسلام» شبکه جهانی الکوثر با بیان اینکه هیچکدام از فرق اسلامی، اهل قبله را تکفیر نمی کنند مگر وهابیت، از وهابیها خواست که به این مسئله اعتراف کنند که مذهب آنها از مذهب اهل سنت جداست و عقائد آنها با عقائد اهل سنت متفاوت است چرا که وهابیها برخلاف اهل سنت مسلمانان را تکفیر می کنند و آنها را به کفر، شرک، خروج از دین و مانند آن متهم می کنند.

 

این پژوهشگر علوم اسلامی، روایتی از کتاب «الیواقیت و الجواهر فی بیان عقائد الاکابر» از امام شعرانی نقل کرد و گفت: این جملات را که از ابوالحسن اشعری، مؤسس مذهب اشعری، نقل می کند ملاحظه کنید:

 

"امام احمد بن زاهر سرخسی از نزدیکترین یاران شیخ ابوالحسن اشعری می گفت: وقتی که ابوالحسن اشعری در خانه من در بستر مرگ بود، یاران خود را جمع کرد وگفت: گواه باشید که من احدی از اهل قبله را به گناهی که کرده تکفیر نمی کنم زیرا من دیدم که همگان به یک معبود اشاره می کنند و اسلام همه را دربر می گیرد".

 

لازم به ذکر است، «اَهل قِبله» اصطلاحی فقهی است و منظور از آن تمامی کسانی هستند که کعبه را قبله خود می‌دانند یعنی به دین اسلام منتسب هستند. در کتاب‌های فقهی احکامی برای اهل قبله در نظر گرفته شده است؛ مانند اینکه تکفیر آنان جایز نیست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

 

 


شنبه 15 اردیبهشت 1397 - 13:7:32

دسته بندی :