مذاکرات ایران و اروپا درباره بحران یمن

جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 7:40:33
مذاکرات ایران و اروپا درباره بحران یمن

تهران- الکوثر: جمهوری اسلامی ایران و چهار کشور اروپایی در نشستی در رم راه حل سیاسی بحران یمن را بررسی کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، حسین جابری انصاری دستیار ارشد وزیر امور خارجه ایران که به رم سفر کرده است، عصر روز پنجشنبه با «هلگا اشمید» معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و مدیران کل سیاسی و امنیتی وزارتخانه های امور خارجه ایتالیا، آلمان، فرانسه و انگلیس در ساختمان وزارت امور خارجه ایتالیا پشت درهای بسته درباره تازه ترین تحولات یمن گفتگو کرد.

انصاری پس از این نشست، هدف از این گفتگوها را بررسی ابعاد بحران یمن و تلاش برای پیدا کردن راه حلی برای این بحران دانست.

وی افزود: بحران یمن به ویژه از لحاظ انسانی، ابعاد بسیار وحشتناکی پیدا کرده است و شاهد فاجعه انسانی گسترده و مرگ خاموش یک ملت هستیم.

انصاری گفت: یکی از اهداف سیاست منطقه ای جمهوری اسلامی ایران تلاش برای پایان دادن به بحران یمن است.

دستیار ویژه وزیر امور خارجه ایران با بیان اینکه گفت و گوهای ایران با این چهار کشور اروپایی و در مجموع با اتحادیه اروپا در چارچوب مجموعه اقدامات و تلاش های جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل بحران یمن است گفت: در نشست رم درباره ابعاد مختلف انسانی، سیاسی و نظامی در بحران یمن گفتگوهای خوبی با طرف های اروپایی داشتیم.

وی افزود: در خصوص روش ها و گام های مشخص اعتمادساز به عنوان گام های اولیه لازم برای خروج از وضع کنونی، گفتگوهای خوبی داشتیم و امیدواریم با پیگیری و اجرای این توافقات گام های موثر و کاربردی در مسیر حل بحران یمن برداشته شود.

به گفته جابری انصاری، دور بعدی گفتگوها درباره يمن در نیمه دوم ژوئن 2018 در بروکسل مقر اتحادیه اروپایی، با میزبانی این اتحادیه برگزار خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


جمعه 14 اردیبهشت 1397 - 7:40:18