افشای حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در جنگ یمن

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 21:30:22
افشای حضور مستقیم نظامیان آمریکایی در جنگ یمن

تهران- الکوثر: روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز فاش کرد نیروهای ویژه ارتش آمریكا موسوم به «گرین برت» مخفیانه به ارتش عربستان در جنگ یمن كمک می‌كنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نیویورک تایمز نوشت: ارتش آمریكا سال‌ها سعی کرد از جنگ داخلی در یمن فاصله بگیرد، اما اواخر سال گذشته یك تیم دهها نفره از نیروهای ویژه «گرین برت» (کلاه سبز) به مرز عربستان سعودی با یمن اعزام شدند. این كماندوهای ارتش آمریکا به مكان یابی و تخریب انبارهای موشک انصارالله در یمن كه برای حمله به ریاض و دیگر شهرهای عربستان از آنها استفاده می شود، کمك می‌كنند.

این روزنامه آمریكایی به عدم افشای جزئیات عملیات نیروهای «گرین برت» در گذشته اشاره كرد و نوشت: به نظر می‌رسد این جزئیات با بیانیه های پنتاگون در مورد همكاری آمریكا با ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی تناقض دارد زیرا در بیانیه های پنتاگون آمده است كمک ارتش آمریكا به ائتلاف تحت رهبری عربستان در یمن محدود به سوختگیری جنگنده ها، تامین تداركات و تبادل اطلاعات جاسوسی است.

نیویورک تایمز ادامه داد: هیچ شواهدی وجود ندارد كه كماندوهای آمریكایی به عنوان بخشی از عملیات سری خود از مرز عربستان برای ورود به یمن عبور كرده باشند اما اعزام نیروهای زمینی ایالات متحده به مرز عربستان نشان دهنده افزایش كمک غرب برای حمله به حوثی ها در یمن است.

نیروهای آمریكایی در سراسر مرز عربستان هواپیماهای شناسایی را به كار می گیرند كه قادر به جمع آوری سیگنال های الكترونیكی برای رهیابی تسلیحات یمنی ها و سایت های آن ها هستند. این در حالی است مقام های پنتاگون به سناتورهای آمریكایی اعلام كرده بودند كه نظامیان مستقر در مرز عربستان فقط مشاوره نظامی می دهند و بیشتر روی دفاع از مرز متمرکز هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 21:30:16