منابعی در کاخ سفید: ترامپ از برجام خارج می‌شود

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:21:51
منابعی در کاخ سفید: ترامپ از برجام خارج می‌شود

تهران- الکوثر: دو مقام کاخ سفید و یک منبع آگاه از رایزنی‌ها در داخل دولت آمریکا روز گذشته اعلام کردند دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تقریبا تصمیم گرفته است از توافقنامه هسته‌ای امضا شده با ایران خارج شود.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، با این حال یک منبع آمریکایی گفت این احتمال هم وجود دارد که ترامپ صرفا برای حفظ ائتلافش با فرانسه و حفظ آبروی رئیس جمهور این کشور امانوئل مکرون در برجام باقی بماند. مکرون هفته گذشته با ترامپ در کاخ سفید دیدار کرد و از او خواست از برجام خارج نشود.

یک مسئول کاخ سفید نیز گفت ممکن است ترامپ «به طور کامل» از برجام خارج نشود. این مسئول توضیح بیشتری درباره آنچه ترامپ انجام خواهد داد ارائه نکرد.

نمایشی که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه به راه انداخت ممکن است بهانه جدیدی به ترامپ برای خروج از توافقنامه هسته‌ای بدهد هرچند بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی می‌گویند ایران به این توافقنامه پایبند مانده است.

با حال دیپلمات ها معتقدند در صورتی که ترامپ تعلیق تحریم ها علیه ایران را تمدید نکند‏، توافقنامه هسته‌ای فروخواهد پاشید و ایران واکنش سختی نشان خواهد داد که ممکن است شامل از سرگیری برنامه هسته‌ای یا مجازات کردن متحدان آمریکا در سوریه و عراق و یمن و لبنان باشد.

ترامپ باید تا 12 ماه مه در این باره تصمیم بگیرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 11:21:35

دسته بندی :