از توصیه شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی(ره) چه می‌دانید؟

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 10:54:2
از توصیه شیخ حسنعلی نخودکی به امام خمینی(ره) چه می‌دانید؟

تهران- الکوثر: زمانی که امام خمینی (ره) 35 ساله بود‏، عارف بزرگ شیخ حسنعلی نخودکی توصیه‌ای به ایشان کرد و آن را ارزشمندتر از کیمیاگری دانست که با آن می‌توان کوه را به طلا تبدیل کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهید سیدمصطفی خمینی، آیت الله سید موسی شبیری زنجانی و آیت الله محمد تقی بهجت و شماری دیگر از بزرگان، داستان دیدار امام خمینی(ره) را با شیخ حسنعلی اصفهانی معروف به شیخ نخودکی این گونه روایت کرده‌اند:

امام خمینی در یکی از سفرهایش به مشهد مقدس به طور تصادفی با شیخ نخودکی در مکان همیشگی‌اش در حرم امام رضا(ع) رو به رو شد و از او پرسید: به این امام قسمت می‌دهم به من بگو آیا تو کیمیاگری می‌دانی؟

شیخ نخودکی جواب داد: اگر این علم را به تو بیاموزم و بتوانی کوه‌ها را به طلا تبدیل کنی آیا صادقانه به من قول می‌دهی که از این علم جز در راه خدا و جلب رضایت او استفاده نکنی؟

امام خمینی مدتی فکر کرد سپس صادقانه گفت: چنین قولی نمی‌دهم.

سپس شیخ نخودکی گفت: اکنون که چنین قولی به من نمی‌دهی چیزی را به تو می‌آموزم که بهتر و ارزشمندتر از کیمیاگری است.

شیخ افزود: بعد از نمازهای واجب آیت الکرسی را تا (و هو العلی العظیم) بخوان، سپس تسبیح حضرت زهرا (س) را بخوان‏، بعد سه بار سوره توحید را قرائت کن، بعد از آن سه بار صلوات بر محمد و آلش بفرست، و سپس سه بار آیه مبارکه « وَمَنْ يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَلْ لَهُ مَخْرَجًا وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لا يَحْتَسِبُ وَمَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسْبُهُ إِنَّ اللَّهَ بَالِغُ أَمْرِهِ قَدْ جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيْءٍ قَدْرًا » را بخوان. این کار برای تو بهتر از کیمیاگری است.

گفته می‌شود کسی که این برنامه معنوی را اجرا کند خداوند او را بی‌نیاز می‌گرداند و روزی او را از جایی که فکرش را هم نمی‌کند می‌رساند.

شما نیز خالصانه این توصیه را اجرا کنید و به آنچه خداوند برای شما مقدر کرده است راضی باشید.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 10:49:57