شرط آمریکا برای تحقیق درباره تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی!

پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 9:47:52
شرط آمریکا برای تحقیق درباره تسلیحات هسته‌ای رژیم صهیونیستی!

تهران- الکوثر: آمریکا به رسمیت شناخته شدن رژیم صهیونیستی را شرط بحث درباره سلاح های هسته‌ای این رژیم اعلام کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» نوشت دولت آمریکا تصمیم گرفته است تا زمانی که تمامی کشورهای خاورمیانه موجودیت رژیم صهیونیستی را به رسمیت نشناخته‌اند، کسی حق ندارد، تل‌آویو را وادار به کنار گذاشتن برنامه تسلیحات اتمی اش کند.

دولت ترامپ در حالی چنین تصمیمی درباره اسرائیل اتخاذ کرده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه (10 اردیبهشت) در نمایش تبلیغاتی جدید علیه ایران، در یک سخنرانی زنده تلویزیونی پرونده‌ها و لوح‌های فشرده‌ای تحت عنوان «اسناد و مدارک» نشان داد و مدعی شد بعد از امضای برجام، ایران به صورت مخفیانه بُعد نظامی برنامه هسته‌ای خود را حفظ کرده و تلاش داشته است به سلاح اتمی دست یابد.

رژیم صهیونیستی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان. پی. تی) نیست و همواره تأکید دارد موضوع سلاح‌های هسته‌ای این رژیم از موضوعات امنیتی خاورمیانه از جمله روابط خصمانه تل‌آویو با همسایگان عرب این رژیم جدا شدنی نیست.

هفته گذشته، واشنگتن بر پایبندی خود به ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح هسته‌ای تأکید کرد و دو سند از مواضع خود را در اختیار کمیته مقدماتی کنفرانس 2020 بازبینی ان. پی. تی ژنو قرار داد.

در این سند نوشته شده بود: «تلاش‌ها برای اعتماد سازی در منطقه تا حد زیادی به دلیل امتناع برخی کشورهای منطقه از به رسمیت شناختن اسرائیل و تعامل با آن به عنوان یک دولت مستقل و در عوض تمایل آنها به دنبال کردن اقدامات متفرقه برای منزوی کردن اسرائیل در هر فرصتی، با مشکل و پیچیدگی روبرو شده است».

طبق این گزارش، آمریکا تأکید کرده است که ایران، عراق، لیبی و سوریه برنامه‌های هسته‌ای اعلام نشده‌ای را دنبال کرده‌اند و بر موضع اسرائیل تأکید کرده و گفته است: «بی‌اعتمادی در منطقه با عدم پایبندی به تعهدات مربوط به سلاح‌های کشتار جمعی در منطقه تشدید می‌شود. به ویژه ایران، همچنان به فعالیت‌های بسیار بی‌ثبات کننده در سراسر منطقه ادامه می‌دهد».

برآورد می‌شود رژیم صهیونیستی بین 75 تا 400 کلاهک هسته‌ای و ساز و کار‌های گوناگونی برای جابجایی و پرتاب آنها در اختیار دارد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 13 اردیبهشت 1397 - 9:47:1