گلايه وزيران صهيونيست از سوءاستفاده نتانياهو از آنان

چهار شنبه 12 اردیبهشت 1397 - 16:37:55
گلايه وزيران صهيونيست از سوءاستفاده نتانياهو از آنان

وزراي اسرائيل از اينکه نتانياهو در نمايش تبليغاتي خود درباره ايران از آنها به عنوان ستون پشتيبان استفاده کرده است،‌گلايه مندند.

تهران- الکوثر:پايگاه اينترنتي نشريه تايمز آو اسرائيل در گزارشي تحت عنوان « گلايه وزراي اسرائيل از اينکه نتانياهو در نمايش تبليغاتي خود درباره ايران از آنها به عنوان ستون پشتيبان استفاده کرده است «  نوشت :­يک روز پس از نمايش تلويزيوني بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در به اصطلاح افشاي گسترده  اطلاعات درباره برنامه تسليحات هسته اي ايران ، گفته مي شود گروهي از وزيران کابينه از نتانياهو گلايه کرده اند که وي با هدف فرونشاندن بيم و نگراني افکار عمومي اسرائيل از پيامدهاي نمايش تبليغاتي وي درباره ايران ، از آنها به عنوان ستون  حائل سوء‌ استفاده کرده است.
منابع خبري اعلام کردند به وزيران کابينه امنيتي اسرائيل  حدود ساعت دوازده و نيم ظهر به وقت محلي گفته شد براي تشکيل نشست فوري در محل وزارت دفاع در تل آويو حاضر شوند. يازده عضو کابنيه امنيتي تصور مي کردند در اين نشست قرار است  گزارشي درباره تهديد احتمالي ايران ، در پي حمله موشکي يکشنبه شب به پايگا هاي نظامي در خاک سوريه ارائه شود.
يکي از شرکت کنندگان در اين جلسه گفت موضوع بحث جلسه از قبل در فرصت کوتاهي تعيين شده بود و   فرصتي براي طرح مذاکرات جانبي يا مخالفت وجود نداشت.
وي افزود اعضاي کابينه در خصوص مسائل مربوط به تهديدات ايران  موضعي متحد دارند ولي احساس حاکم بر آن جلسه اين بود آنها صرفا براي خنثي کردن هر گونه انتقاد و جلوگيري از تشديدتنش  ما را دور هم جمع کرده اند.
در فاصله چهار ساعت از زمان اعلام سخنراني تلويزيوني نتانياهو تا خود سخنراني ، بازار سهام تل آويو  افزايش يافت و حزب مخالف برپايي  جلسه راي عدم اعتماد را با استناد به اوضاع امنيتي لغو کرد و برخي از مفسران سياسي و نظامي از احتمال رويارويي نظامي اسرائيل با ايران خبر دادند.
ساعاتي پس از آن نشست ، نتانياهو در يک نمايش تلويزيوني حاضر شد و درباره آنچه که افشاي  اسناد بايگاني عظيم درباره برنامه تسليحات هسته اي مخفي ايران مي ناميد سخن گفت.
کانال دوتلويزيون اسرائيل اعلام کرد فعاليت سرويس جاسوسي موساد براي دستيابي به اسناد برنامه هسته اي ايران در فوريه سال 2016 آغاز شد و تا ژانويه سال 2018 ادامه داشت. به موجب اين گزارش عوامل موساد موفق شدند هزاران فايل و سي دي را پس از رخنه به يک کانتينر واقع در يک انبار در اين محل پيدا کنند.  به گفته اين شبکه حتي با وجودي که ايراني ها دريافتند به اين تاسيسات رخنه صورت رفته است ، عوامل موفق شدند فايلهاي دريافتي به وزن  صدها کيلوگرم را  با موفقيت از مرز عبور بدهند. اين محموله شامل اسناد داخلي و دست نويس ميان چهره هايي در پروژه هسته اي و اعضاي سپاه پاسداران ايران است.  
به موجب اين گزارش تصميم درباره انتشار اين محتواي اطلاعاتي در تشست مشترک نتانياهو، آويگدور ليبرمن وزير دفاع ، يوسي کوهن رئيس موساد و نيز گادي آيزنکوت رئيس ستاد مشترک ارتش اتخاذ شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 12 اردیبهشت 1397 - 16:37:47