عربستان حمایت مالی از عراق را تا اعلام نتایج انتخابات تعلیق می‌کند

چهار شنبه 12 اردیبهشت 1397 - 13:42:46
 عربستان حمایت مالی از عراق را تا اعلام نتایج انتخابات تعلیق می‌کند

تهران - الکوثر: روزنامه قطری "العربی الجدید" نوشت که عربستان حمایت مالی از عراق را تا زمان اعلام نتایج انتخابات تعلیق می‌کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه العربی الجدید به نقل از یک مسئول عراقی عالی‌رتبه نوشت: ریاض از چند هفته پیش اجرای تعهدات مالی خود به عراق را به تأخیر انداخته است. عربستان منتظر است که نتایج انتخابات در ۱۲ مه اعلام شود و بداند که چه کسی نخست‌وزیر خواهد شد.

عربستان پیشتر متعهد شده بود که یک میلیارد دلار برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در عراق و ۵۰۰ میلیون دلار اضافی به حمایت از صادرات عراق اختصاص دهد. همچنین هدیه‌های مالی نیز به عراق ارائه کرده که شامل پروژه‌هایی در شهرهای مصیبت دیده عراق است.

تیم ملی بازسازی و ایجاد ثبات در عراق دوشنبه نشست محرمانه‌ای را برگزار و درباره تعلل ورزیدن برخی از کشورها از جمله، عربستان، ترکیه و امارات در عمل به تعهدات مالی گفتگو کرد.

مسئول عراقی مذکور گفت: دولت با فشار شدیدی از داخل شهرهای ویران شده در شمال و غرب کشور مواجه است. میلیون‌ها عراقی در این شهرها هیچ خدماتی ندارند و حدود ۲۵۰ منزل و واحد مسکونی منهدم شده‌اند. بیماری و سوءتغذیه نیز از مشکلات دیگر این شهرهاست.

وی گفت: دولت مجددا تحرکات دیپلماتیکی را درباره کشورهای عربی و خارجی که در کنفرانس کویت متعهد به حمایت از بازسازی عراق شدند آغاز کرده است. عراق شاهد تعلل ورزیدن عربستان و امارات در عمل به تعهداتشان است. دلیل این مسئله نیز این است که ریاض نگران است که در انتخابات آتی شخصیت حامی ایران حکومت را در دست بگیرد.


چهار شنبه 12 اردیبهشت 1397 - 13:42:33

دسته بندی :