حماس حقایق ترور نافرجام رامی الحمدالله را فاش کرد

یک شنبه 9 اردیبهشت 1397 - 3:17:14
حماس حقایق ترور نافرجام رامی الحمدالله را فاش کرد

تهران - الکوثر : خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گفت مسئولانی در سرویس اطلاعاتی تشکیلات خودگردان سناریوی ترور الحمدالله را در نوار غزه طراحی و اجرا کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خلیل الحیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس و معاون رئیس جنبش حماس در نوار غزه در نشستی خبری گفت :« درحالی که مردم ما امروز مرحله ای سرنوشت ساز و خطرناک را پشت سر می گذارند و درحالی که تلاشهای مسموم زیادی علیه مسئله فلسطین با ابزارها و طرحها و توطئه های مختلف در جریان است و در زمانی که همه ما باید برابر این چالشها متحد باشیم گروهی گمراه و جنایتکار می آید تا وحدت ملی ما را هدف قرار دهد و بر وحدت روابط عربی ما با همسایه ما مصر تاثیر بگذارد و امنیت فلسطین و امنیت مصر را در سینا از بین ببرد و به بازی بگیرد. نیروهای اجرایی در سرویس اطلاعاتی فلسطین در کرانه باختری که نزدیکترین حلقه ها به سرلشکر ماجد فرج رئیس سرویس اطلاعاتی به شمار می روند کسانی هستند که در راه اندازی این گروههای تکفیری منحرف تروریستی دست داشتند که امنیت را در غزه به بازی گرفتند و امنیت را در سینا از بین برده اند. این واقعیت امروز پنهان نیست که از رام الله از مرکز سرویس اطلاعاتی فلسطین شخصی، گروهی از جوانان گمراه را در غزه استخدام می کند تا امنیت غزه و امنیت مصر را در سینا از بین ببرند. این اقدام برای تحقق اهدافی روشن صورت گرفته است. هدف آنها ضربه زدن امنیت و ثبات غزه , ترساندن همه خارجیها و هیئتهای خارجی و غیر خارجی بود به این منظور که به غزه نیایند تا نتوانند مشکلات و رنجهای مردم غزه را برطرف کنند یا شاهدانی عادل برای نشان دادن مشکلات مردم فلسطین در غزه باشند و هدف سوم نیز این بود که می خواست آشتی ملی را که ما آن را آغاز کردیم و مصر بر آن نظارت می کند و همه مردم فلسطین به دنبال تحقق آن هستند تا به شکاف پایان دهند و وحدت ملی را از طریق مشارکت محقق کنند ، از بین ببرد.» 

الحیه افزود :« ما در دوازدهم اکتبر 2017 توافق قاهره را امضا کردیم و قرار بود دولت گذرگاهها و امنیت را یکم ماه نوامبر تحویل بگیرد اما اولین تلاش ناکام برای از بین بردن آشتی با ترور راس امنیت در غزه یعنی سرلشکر توفیق ابونعیم در بیست و هفتم اکتبر بود. اگر موفق می شدند این عملیات کور را انجام دهند همه معادلات را برهم می زدند و دیگر این آشتی سرنمی گرفت. اما خدا خواست که از این مردم و این مسئله و کشور ما محافظت کند و این عملیات ترور توفیق ابونعیم شکست خورد.» 

وی اضافه کرد :« متاسفانه از همان ابتدا پس از این حمله تشکیلات خودگردان فلسطین و در صدر آن محمود عباس و متاسفانه نخست وزیر او و ماجد فرج همراه آنها و همه سران جنبش فتح ما را در جنبش حماس متهم کردند و تلاش آنها این بود که معادلات را برهم بزنند تا ضربه سنگینی به آشتی وارد کنند. متاسفانه آنها نمی خواستند تحقیقات انجام شود و با تحقیقات همکاری نکردند و حتی تحقیقات را منحرف کردند گویی که ما برابر یک سناریو قرار گرفته ایم که جزئیات آن از قبل برنامه ریزی شده بود و می خواستند نمایشنامه ترور دکتر رامی الحمدالله را اجرا کنند و حماس و غزه و دستگاه امنیتی را مسئول آن اعلام کنند درحالی که ما از این اتهام مبرا هستیم.» 

الحیه تاکید کرد :« ما صادقانه و مخلصانه از برادرانمان در تشکیلات خودگردان و جنبش فتح می خواهیم در محاسبات خود تجدیدنظر کنند و با خودشان خلوت کنند و وجدان ملی خود را بیدار کنند و از این اقدامات دست بردارند. و برای اینکه ملت ما اطمینان حاصل کند ما از تشکیل کمیته ای ملی از گروهها و جنبش فتح و از کمیته اجرایی و به همراه حماس برای اینکه به غزه بیایند تا در جریان جزئیات و همه ابهامات و اقدامات و واقعیتهای این جنایات با جنایت تلاش برای ترور ابوعبدالله توفیق ابونعیم قرار بگیرند با هدف این که این واقعیت روشن شود تا همه اطمینان پیدا کنند و برای اینکه برابر این جنایتکاران متحد باشیم حمایت و استقبال می کنیم. همچنین امروز به روشنی از هیئتی امنیتی عربی و همچنین اسلامی و حتی بین المللی برای اینکه به اینجا بیایند تا همه واقعیتها و مدارک را که در دست موسسه امنیتی قرار دارد در اختیار آنها قرار بدهیم استقبال می کنیم. در هر حال جایز نیست که به مسائل جنایتکارانه متوسل شویم تا وحدت ملی را خدشه دار کنیم و به آن آسیب بزنیم.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


یک شنبه 9 اردیبهشت 1397 - 3:16:50