نشست فوق العاده وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو

شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 9:51:39
نشست فوق العاده وزیران خارجه ایران، روسیه و ترکیه در مسکو

تهران - الکوثر: وزرای امور خارجه روسیه ، ایران و ترکیه روز شنبه نشستی فوق العاده در مسکو برگزار می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ، محمد جواد ظریف و مولود چاووش اوغلو همتایان ایرانی و ترکیه ای وی در این نشست تحولات سوریه را بررسی و درباره اقدامات جدید احتمالی گفتگو خواهند کرد که به پیشبرد تماس ها بین گروه های سوری در چارچوب قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل کمک خواهد کرد و تصمیمات کنگره گفتگوی ملی سوریه در سوچی را مدنظر قرار می دهد.
نشست مسکو نخستین نشست وزیران امور خارجه روسیه ، ایران و ترکیه به دنبال حملات موشکی 14 آوریل به سوریه خواهد بود که توسط آمریکا ، انگلیس و فرانسه انجام شد.
ویتالی نوامکین مدیر موسسه مطالعات شرق در دانشکده علوم روسیه در گفتگو با خبرگزاری ایتارتاس اعلام کرد یکی از اهداف غرب از این حمله نظامی ایجاد شکاف بین تضمین کنندگان روند آستانه یعنی ایران ، روسیه و ترکیه بود.
در حالی که مسکو و تهران حملات غرب را به سوریه محکوم کردند ، آنکارا از این حملات استقبال کرد و آن را " گامی مثبت " خواند.
وزیر امور خارجه روسیه قرار است در حاشیه این نشست سه جانبه نشست های دوجانبه ای را با همتایان خود از ایران و ترکیه برگزار کند و به گفته ماریا زاخارووا ، لاوروف و ظریف در نظر دارند درباره طیف وسیعی از مسائل مربوط به مناسبات دوجانبه از جمله همکاری سیاسی ، مناسبات تجاری و اقتصادی در چارچوب توافقنامه های منعقد شده بین ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و حسن روحانی همتای ایرانی وی، گفتگو کنند.
دو طرف همچنین درباره توافق هسته ای ایران نیز تبادل نظر خواهند کرد.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 8 اردیبهشت 1397 - 9:51:32