عریقات: گفتگو با آمریکایی‌ها خودکشی است!

پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397 - 20:43:13
عریقات: گفتگو با آمریکایی‌ها خودکشی است!

بیروت- الکوثر: دبیرکل کمیته اجرایی ساف، گفتگو با آمریکایی‌ها را پیش از اعلام انصراف رئیس جمهور آمریکا از تصمیماتش درباره قدس «خودکشی» توصیف کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، صائب عریقات که سالها ریاست هیئت فلسطینی را در گفتگوهای سازش برعهده داشت دیرهنگام و پس از آن که رئیس جمهور آمریکا قدس اشغالی را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخت به بی‌فایده بودن ادامه دادن به مذاکرات در شرایط کنونی پی برد.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: اسرائیل در حالت جنگ با فلسطینی‌ها قرار دارد و هر روز شماری از آنها را به قتل می‌رساند... در چنین شرایطی گفتگو با آمریکایی‌ها پیش از عقب نشینی آنها از تصمیمی که درخصوص قدس گرفته اند در حکم خودکشی است.

به عقیده عریقات‏، جنگ در کشورهای لیبی، یمن و سوریه موجب شده است کشورهای منطقه کمتر به مناقشه فلسطین اهمیت بدهند با این حال ملت‌های منطقه همچنان فلسطین را دغدغه اصلی خود می‌دانند.

عریقات در اعترافی دیرهنگام‏، رژیم صهیونیستی و دولت آمریکا را به دشمنی با اندیشه تشکیل کشور مستقل فلسطین متهم کرد و گفت همه دولتها در آمریکا طرفدار اسرائیل بوده‌اند. وی سلطه یکجانبه آمریکا بر روند صلح را مردود دانست و خواستار مشارکت اروپا و کشورهای عضو گروه بریکس در این روند شد.

وی با اشاره به تقویت اجماع بین‌المللی بر سر مسئله فلسطین و قدس پس از تصمیم اخیر رئیس جمهور آمریکا گفت: برای آن که جلوی زیان بیشتر گرفته شود باید از برگزاری نشست با آمریکایی ها که قدس را به عنوان پایتخت اسرائیل به رسمیت شناخته‌اند خودداری کنیم.

دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین گفت: تعیین کننده سرنوشت قدس 340 هزار فلسطینی هستند که در این شهر زندگی و از آن دفاع می‌کنند.

عریقات اوضاع امروز محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان را شبیه به اوضاع یاسر عرفات پیش از آن که به دست اسرائیل ترور شود دانست.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 6 اردیبهشت 1397 - 20:43:1