دبیر کل جنبش انصار الله یمن: متجاوزان پاسخ ترور شهید صالح صماد را خواهند دید

سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 9:4:56
دبیر کل جنبش انصار الله یمن: متجاوزان پاسخ ترور شهید صالح صماد را خواهند دید

صنعا- الکوثر: دبیر کل جنبش انصار الله یمن گفت: جنایت متجاوزان سعودی و آمریکایی در ترور شهید صالح صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن بی پاسخ نخواهد ماند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، سید عبدالملک بدرالدین گفت: برادران و خواهران گرامی، ای ملت مسلمان و عزیز یمن درود و رحمت خدا بر شما باد؛ خداوند در قران می فرماید: (مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضی نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا)؛ در میان مؤمنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ بعضی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند)، و بعضی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.
با اندوه و تأسف بسیار شهادت شهید عزیز صالح علی صماد رئیس شورای عالی سیاسی یمن را به ملت بزرگ یمن تسلیت می گویم. او در ظهر روز پنجشنبه سوم شعبان، نوزدهم آوریل به همراه شش تن از همراهانش بر اثر حملات هوایی در استان حدیده به شهادت رسید، این حادثه پس از بازگشت وی از دانشگاه و دیداری که با گروهی از مقامات محلی و ریش سفیدان استان حدیده داشت رخ داد. هنگامی که او وارد خیابان خمسین شد در پشت هتل قصر الاتحاد هدف حمله جنگنده های متجاوز سعودی قرار گرفت، و عزتمندانه، آزادمردانه، با کرامت، پایدار و سربلند، ثابت و استوار به شهادت رسید، و انا لله و انا الیه راجعون.
به این مناسبت به خانواده و بستگان این شهید و مردم آزاده یمن و به تمامی نهادهای دولت که با از دست دادن این شهید الگویی برای مسئولیت پذیری در قبال مردم را از دست داده اند تسلیت می گویم. این شهید جایگاه و مسئولیت خود را جایگاهی برای جهاد در جهت خدمت به مردم و کشورش می دید. او به مسئولیت به عنوان جایگاهی برای کسب رضای خدا می نگریست و آن را جایگاهی برای بخشش و جانفشانی تلقی می کر. او مسئولیت را جایگاهی برای مقاومت و ثبات قدم برای مقابله با متجاوزان می دانست. او مقام خود را به عنوان جایگاه و غنیمتی جهت کسب ثروت نمی دانست و آن را ابزاری برای سلطه بر دیگران قرار نمی داد و آن را به عنوان نردبانی به سوی رفاه و خوشی تلقی نمی کرد.
او از زمانی که مسئولیت پذیرفته بود از هیچ کوششی فروگذار نکرده بود. او شب و روز در حال تلاش و کوشش بود تا بتواند در چارچوب اولویت های مهم مقابله با تجاوزگران و خدمت رسانی به مردم، کارهای لازم را انجام دهد. او در مقطعی که دشوارترین مقاطع بود و در شرایطی سخت که ملت یمن به خاطر تجاوز ظالمانه به یمن و محاصره شدید کشور به شدت در رنج بود توانست کارهای بسیار خوبی انجام دهد.
خداوند متعال او را با شهادت کرامت بخشید، او به شهادت رسید تا خداوند با شهادت تاج کرامت بر سر او بگذارد و او را با شهدای پاک جاودانه سازد. شهادت آرزوی او بود و امید داشت که سرانجامش به شهادت ختم شود. و چه پایان خوبی برای او رقم خورد پایانی عطرآگین.
ما در این لحظه تاریخی بر این مسائل تاکید می کنیم: نخست آنکه نیروهای متجاوز و در رأس آنها آمریکا و رژیم سعودی مسئولیت قانونی این جنایت ننگین را بر عهده دارند و تمامی پیامدها و عواقب مترتب بر این جنایت را بر دوش خواهند کشید. این جنایت بدون پاسخ نخواهد ماند. نه این جنایت و نه دیگر جنایات ننگینی که علیه ملت یمن رخ داده بی پاسخ نخواهد بود. یکی از جنایت های ننگینی که همین دیروز (یکشنبه) علیه ملت یمن رخ داد جنایت هدف قرار دادن مراسم عروسی در منطقه بنی قیس استان حجه بود. این حمله منجر به شهادت و زخمی شدن ده ها تن از اهالی این منطقه شد.
دوم اینکه این جنایت که یکی از نمادهای ملی کشور و یکی از بهترین مردان کشور را هدف قرار گرفت اراده ملت عزیز ما را در هم نخواهد شکست و هیچ نتیجه ای به سود نیروهای متجاوز محقق نخواهد کرد. این جنایت تاثیری منفی بر نهادهای کشور نخواهد داشت. نهادهای کشور در راستای مسئولیت پذیری شان و به جهت ابراز وفاداری به خون شهید صماد و جانفشانی های او و جانفشانی های تمامی شهدا، تصمیمی مسئولانه و افتخار آمیز گرفته اند و بر آن شده اند که در مسیر این شهید گام بردارند، و بر همبستگی، همکاری و ثبات قدم خویش تاکید کرده اند. این تصمیم از شورای عالی سیاسی آغاز شده است این شورا در جهت پر کردن جای خالی شهید صماد اقدام کرده است. همچنین تمامی نهادها موضع خویش را اعلام و بر پایداری خود و وفاداری شان به اصول تاکید کرده اند. دیگر آنکه در سطح مردمی نیز باید بگویم مردم جانفشانی های شهید صالح الصماد را عاملی برای افزایش بخشش ها و پایداری ها و جانفشانی ها و پایمردی ها می دانند، علاوه بر این شهادت صالح الصماد باعث افزایش همبستگی در میان جبهه داخلی می شود و روابط میان اقشار و نیروهای سیاسی یمن را تقویت می کند.
از ملت عزیز یمن می خواهم که مشارکتی فعال در مراسم تشییع شهید صالح الصماد و همراهانش داشته باشند. تاریخ مراسم تشییع پیکر شهید صماد به زودی از طریق کمیته سازمان دهنده این مراسم اعلام خواهد شد. همچنین از مردم یمن می خواهم که در مراسم عزاداری که پس از مراسم تشییع جنازه صالح الصماد در استان ها برگزار می شود مشارکتی فعال داشته باشند.
از مردم شریف استان حدیده می خواهم که مشارکتی پرشور و فعال در راهپیمایی که شهید صالح الصماد پیش از شهادت خود خواهان برگزاری آن شده بود شرکت کنند.
بار دیگر به خانواده شهید صالح الصماد و خانواده دیگر شهدا تسلیت می گوییم. همچنین به خانواده شهدایی که در حمله جنگنده های متجاوزان به مراسم عروسی در منطقه بنی قیس استان حجه به شهادت رسیدند تسلیت می گویم و به خانواده تمامی شهدا عرض تسلیت می کنم.
تمامی آزدگان یمنی صالح صماد هستند. شهادت صماد صرفاً بر عزم و اراده مردم یمن افزوده و ثبات، مقاومت، بخشش و جانفشانی آنها را افزایش داد، همچنانکه صالح الصماد اینگونه بود. از همان زمانی که متجاوزان نام صماد را به عنوان مردم شماره دو در لیست ترور خود قرار داده بوده اند و برای کسی که اطلاعاتی درباره او بدهد که به آنها در هدف قرار دادن وی کمک کند بیست میلیون دلار پاداش تعیین کرده بودند، اما وی به هیچ وجه به این تهدیدها توجه نداشت، همچنان که او پیش از این مساله و بعد از این مساله از مرگ هراسی نداشت چرا که او به خداوند متعال و درستی آرمانش ایمان داشت و به موضع خود را درست می دانستند و راه خود را راهی صحیح می دید.
امروز ما با شهدا و جانفشانی های آنها، بر عزم ما افزوده شده و اراده و پایداری و مقاومت مان افزایش یافته است (و سیعلم الذین ظلموا ای منقلبٍ ینقلبون)؛ و آنها که ستم کردند به زودی خواهند دانست که به چه کیفرگاهی باز می گردند.
از خداوند برای شهدا رحمت و برای مجروحان شفا و برای زندانیان آزادی طلب می کنیم و برای ملت عزیزمان از خدا پیروزی می خواهیم.
انشاالله پس از مراسم تشییع شهید صالح الصماد نیز سخنرانی ای خواهیم داشت.


اخبار یمن را اینجا پیگیری کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


سه شنبه 4 اردیبهشت 1397 - 9:4:46