کودک سوری دروغ غرب درباره حمله شیمیایی را برملا کرد! +فیلم

پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 14:1:54

تهران- الکوثر: یک کودک سوری که تصویر او به عنوان یکی از قربانیان استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی در دوما به طور گسترده منتشر شده بود، با تشریح واقعیت، ساختگی بودن این سناریو را برملا کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این کودک سوری به نام «حسن دیاب» که 11 ساله است در گفتگو با شبکه تلویزیونی «روسیا 24» مسموم شدن خود در حمله شیمیایی در دوما را آن گونه که افراد موسوم به «کلاه سفیدها» القاء کردند، تکذیب کرد.

او گفت، با شنیدن فریادهایی که از همه می خواست خود را به نزدیکترین درمانگاه برسانیم، من و مادرم به درمانگاه منطقه رفتیم و به محض ورود به آنجا، امدادگران روی من و دیگر کودکان آب پاشیدند و تصاویری را که بعدا پخش شد، تهیه کردند.

پدر این کودک هم گفت فرزندش در ازای مشارکت در تهیه تصاویر حمله شیمیایی ادعایی، چند بسته خرما و بیسکویت دریافت کرده است. او تاکید کرد پسرش حسن کاملا سالم بود.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در واکنش به اظهارات این کودک سوری از دیپلمات ها و روزنامه نگاران آمریکایی دعوت کرد شخصا با حسن دیاب گفتگو کنند. او خطاب به نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل گفت: خانم هیلی، آیا حاضر می شوی حسن دیاب را در شورای امنیت نشان بدهی؟ و خانم امانپور آیا در مصاحبه هایت با مسئولان کاخ سفید تصاویر این کودک سوری را نشان خواهی داد؟

زاخارووا حمله شیمیایی ادعایی در دوما را «نمایش خونبار با مشارکت آمریکا و متحدانش و افراد مسلح و کلاه سفیدها» توصیف کرد.

تصاویر حسن دیاب در کنار چند کودک دیگر در حالی که سراپا خیس بودند به عنوان قربانیان حمله شیمیایی به دوما که به درمانگاه رسانده شده اند در معرض دید جهانیان قرار گرفته بود.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 30 فروردین 1397 - 13:51:26

عکسهای بیشتر :