از منابع اهل سنت؛

پیامبر (ص) از خطر این خاندان بر اسلام هشدار داده بود

سه شنبه 28 فروردین 1397 - 9:59:46
پیامبر (ص) از خطر این خاندان بر اسلام هشدار داده بود

قم – الکوثر.. روحانی برجسته لبنانی شیخ محمد زعبی با نقل احادیث معتبری از منابع اهل سنت بیان کردند که پیامبر اکرم (ص) بارها درمورد خطر حکومت بنی امیه بر مسلمانان و فساد آنها در جامعه اسلامی هشدار داده بودند.

 

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ محمد زعبی» امام و خطیب مسجد خلفای راشدین طرابلس لبنان در گفتگو با برنامه «حقائق التاریخ» شبکه جهانی الکوثر گفت: حاکم نیشابوری در کتاب المستدرک علی الصحیحین نقل می کند که پیامبر اکرم (ص) فرمودند: «بعد از من اهل بیت من دچار قتل و آوارگی می شوند و کینه توزترین اقوام به ما بنی امیه و بنی مغیره و بنی مخزوم هستند».

و در حدیث دیگری فرمودند: «بنی امیه در سال چهلم (هجری) بندگان خدا را به بندگی می گیرند و بیت المال مسلمانان را در بین خود تقسیم می کنند و کتاب خدا را تحریف می کنند».

این پژوهشگر اسلامی افزود: اینگونه پیامبر اکرم (ص) در این احادیث صحیح سیاست بنی امیه را برملا کردند و پرده از توطئه این خاندان در حکومت ظالمانه بر مردم و غارت بیت المال و تغییر و تحریف در دین خدا برداشتند.

شیخ محمد الزعبی در ادامه با اشاره به حدیث دیگری که به موسس حکومت بنی امیه یعنی معاویه بن ابی سفیان می پردازد گفت: در حدیث دیگری پیامبر اسلام (ص) می فرمایند: «اگر معاویه را بر منبر من دیدید او را بکشید»، البته محدثانی که به بنی امیه تعصب داشتند می خواستند این حدیث را تضعیف کنند اما ابوالفیض احمد بن صدیق الغماری که آخرین محدث به شمار می آید گفته است که این حدیث صحیح است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 

 

 


سه شنبه 28 فروردین 1397 - 9:59:34

دسته بندی :