رئیس جمهوری چک ، آمریکا و متحدانش را احمق نامید

دو شنبه 27 فروردین 1397 - 22:40:40
رئیس جمهوری چک ، آمریکا و متحدانش را احمق نامید

تهران - الکوثر : میلوش زمان رئیس جمهوری چک حمله آمریکا و متحدانش را به سوریه کاری بسیار اشتباه توصیف کرد و آنها را احمق نامید.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، میلوش زمان در گفتگو با رادیو و تلویزیون این کشور تاکید کرد :« هرگونه حمله نظامی به کشورها می بایست با صلاح دید سازمان ملل متحد صورت پذیرد. حملات ایالات متحده و هم پیمانانش به سوریه بیشتر شبیه به یک گاوچرانی و بسیار اشتباه بود.»
رئیس جمهور چک با اشاره به اینکه در سوریه تندروهایی علیه رئیس جمهور این کشور می جنگیدند که در حال حاضر به حاشیه رانده شده اند ؛ افزود:« در این شرایط نیازی به جنگ و حمله نبود و نتیجه این حملات نظامی باعث توقف بازگشت مهاجران سوری به کشورشان شده و این خطایی بزرگ خواهد بود.»
زمان با اشاره به تکرار این اشتباه افزود که آمریکا و غرب با شعار از بین بردن سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله کردند ولی هیچ سلاح کشتار جمعی در آنجا پیدا نکردند و بدنبال آن جنگ بی فایده دیگری در لیبی آغاز کردند.
وی گفت :« فرد باهوش از اشتباهات خود درس گرفته و آنرا مجددا تکرار نمی کند ولی فردی که یک اشتباه را سه بار تکرار نماید وظیفه بین المللی حکم میکند که آن فرد را احمق بنامیم.» 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


دو شنبه 27 فروردین 1397 - 22:39:28