کنایه دبیرکل حزب الله به متجاوزان به سوریه: شما هوا را زدید! +فيلم

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 22:51:20

بیروت- الکوثر: سیدحسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب الله لبنان در سخنرانی یکشنبه شب خود با اشاره به بی‌نتیجه بودن حملات موشکی بامداد شنبه آمریکا و متحدانش به سوریه، به کنایه گفت «شما (با موشکهایتان) هوا را زدید!»

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دبیرکل جنبش حزب الله در سخنرانی برای شرکت کنندگان در همایش انتخاباتی حزب الله در جنوب لبنان همچنین گفت: حملات به سرکردگی آمریکا علیه سوریه نتوانست نیروهای نظامی سوریه را وحشت‌زده کند. این حملات در افزایش روحیه معارضان ناکام ماند و نتوانست در خدمت منافع رژیم صهیونیستی باشد.

نصرالله افزود: نظامیان و افسران سوری در طول مدت حملات موشکی در پایگاه های خود ماندند و این بیانگر روحیه و اراده عالی ارتش سوریه در مقابله با دشمن است.

دبیر کل حزب الله لبنان افزود: آمریکا و فرانسه می دانستند که کاربرد سلاح شیمیایی در دوما نمایشنامه ای بیش نیست و به همین دلیل با عجله به سوریه حمله کردند.

وی افزود: دشمن با حمله به سوریه می خواست روحیه مردم این کشور را تضعیف کند اما نتیجه برعکس شد و بر روحیه مبارزه طلبی مردم و ارتش این کشور افزوده شد.همچنین آمریکا می خواست با این اقدام خود، روحیه گروه های مسلح در سوریه را افزایش دهد که باز هم نتیجه آن برعکس و باعث ناامیدی آنان شد.

سید حسن نصر الله در ادامه تصریح کرد: ائتلاف سه گانه به رهبری آمریکا در تغییر معادله در سوریه به نفع اسرائیل یا برخی از کشورهای منطقه شکست خورد.

وی گفت: کشورهای منطقه شرط بسته بودند که این ائتلاف سه گانه نیروی هوایی سوریه و پایگاه های سپاه پاسداران و همپیمانان سوریه را منهدم خواهد کرد اما نشد.

دبیر کل حزب الله لبنان تصریح کرد: آنچه صبح روز شنبه در سوریه اتفاق افتاد اگر مسیر مذاکرات ژنو را قطع نکرده باشد راه حل سیاسی را برای بحران سوریه پیچیده کرده است.

وی افزود: برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس دولت آمریکا را برای حمله گسترده به سوریه تحریک کردند و در این راه مبالغ زیادی هزینه نمودند.

سید حسن نصر الله همچنین تصریح کرد: مقامات نظامی آمریکا به خوبی می دانند که قدم نهادن در راه دشمنی و حمله گسترده به سوریه بدون پاسخ نخواهد ماند و آنها همچنین می دانند که در صورت حمله گسترده به سوریه کل منطقه ملتهب و درگیر خواهد شد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرام فارسی الکوثر  اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 22:51:8