بشار اسد به سامانه‌های پدافند هوايی ساخت اتحاد شوروی نمره قبولی داد

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 19:30:29
بشار اسد به سامانه‌های پدافند هوايی ساخت اتحاد شوروی نمره قبولی داد

دمشق- الکوثر: بشار اسد رئیس جمهور سوریه روز یکشنبه در دیدار با شماری از قانونگذاران روس از عملکرد خوب سامانه‌های پدافند هوایی ساخت اتحاد شوروی در مقابله با موشک‌های پیشرفته آمریکا و انگلیس و فرانسه ستایش کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دیدار قانونگذاران روس با اسد پس از آن برگزار شد که آمریکا و فرانسه و انگلیس در واکنش به حمله شیمیایی ادعایی در شهر دومای سوریه دست به حملات موشکی به سوریه زدند.

سرگئی گلزنیاک نماینده پارلمان روسیه بعد از دیدار با بشار اسد در دمشق گفت: از نظر رئیس جمهور سوریه آنچه روی داد اقدامی تجاوز کارانه بود و ما نیز در این خصوص با او هم عقیده ایم.

خبرگزاری های روسیه به نقل از قانونگذاران این کشور اعلام کردند اسد «از نظر جسمی و روحی در شرایط خوبی بود» و به فعالیتش در دمشق ادامه می‌دهد.

دفتر بشار اسد به نقل از وی اعلام کرد: «تجاوز موشکی سه کشور (آمریکا، انگلیس و فرانسه) به سوریه با دروغگویی و تبلیغات گمراه کننده در شورای امنیت علیه سوریه و روسیه از سوی همان کشورهای متجاوز همراه بود که بار دیگر نشان می‌دهد این دو کشور درگیر نبرد مشترکی نه فقط علیه تروریسم بلکه برای دفاع از قوانین بین المللی هستند که مبتنی بر احترام به حاکمیت کشورها و اراده ملت ها است».

روسیه روز شنبه اعلام کرد به تحویل سامانه پدافند هوایی پیشرفته اس-300 به سوریه فکر می‌کند ولی خبرگزاری‌های روسیه اعلام کردند این مسئله در دیدار قانونگذاران روس با اسد مطرح نشد.

روسیه و سوریه گزارش ها درباره حمله شیمیایی در سوریه را رد و آن را ساختگی توصیف و واشنگتن را به استفاده از این ماجرا به عنوان بهانه برای حمله به سوریه متهم کردند.

یک مقام نظامی بلندپایه روس روز شنبه گفت پدافند هوایی سوریه که عمدتا از تجهیزات ساخت اتحاد شوروی استفاده می کند 71 موشک از 105 موشک شلیک شده آمریکا و انگلیس و فرانسه را با موفقیت رهگیری کرد.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی الکوثرفارسی اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 19:30:23