گرانترین موشک جهان در تجاوز به سوریه به کار گرفته شد

یک شنبه 26 فروردین 1397 - 11:15:0
گرانترین موشک جهان در تجاوز به سوریه به کار گرفته شد

دمشق- الکوثر: آمریکا در تجاوز اخیر به سوریه برای نخستین بار از گرانترین موشک جهان استفاده کرد ولی این موشک نیز نتوانست اهداف مدنظر استفاده کنندگانش را برآورده کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رسانه های غربی اعلام کردند ارتش آمریکا در حملات بامداد شنبه به مناطقی در سوریه برای نخستین بار از موشک کروز هوا به زمین AGM-158 JASSM استفاده کرد که موشکی بسیاری دقیق و گران قیمت توصیف می شود.

برخی رسانه ها تصاویری از این موشک که سرعت آن چند برابر سرعت صوت است و روی بمب افکن های بی-1 بی سوار شده است منتشر کردند. این بمب افکن ها در حملات بامداد شنبه به سوریه به کار گرفته شدند.

پیش از این حملات، تحلیلگران نظامی گفته بودند استفاده از این موشک ها که قیمت هرکدام از آنها به صدها هزار دلار می رسد به ارتش آمریکا امکان خواهد داد از هدف قرار گرفتن ناخواسته و اشتباه تاسیسات نظامی و غیرنظامی روسیه در سوریه جلوگیری کند تا با خشم و حمله متقابل روسیه مواجه نشود.

استفاده از این موشک ها نیز چندان نتیجه بخش نبود به طوری که طبق گزارش وزارت دفاع روسیه، متجاوزان به سوریه 103 موشک به سمت اهدافی در این کشور شلیک کردند که پدافند هوایی سوریه توانست 71 موشک را سرنگون یا از مسیر خود منحرف کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 26 فروردین 1397 - 11:14:53

عکسهای بیشتر :

پربازدیدها