روایت حمله شیمیایی به دوما از زبان ساکنان این شهر !

جمعه 24 فروردین 1397 - 21:1:20
روایت حمله شیمیایی به دوما از زبان ساکنان این شهر !

دمشق - الکوثر : ساکنان شهر آزاد شده دوما تاکید کردند تروریستها آنها را مجبور کردند نقش کسانی را بازی کنند که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته اند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، یکی از ساکنان دوما گفت :« یکی از آنها به طرف من آمد و مرا کنار کشید و گفت ارتش بمباران شیمیایی انجام داده است و تو باید نقش کسی را بازی کنی که مورد حمله شیمیایی قرار گرفته و دچار تنگی نفس شده است. یک پزشک هم که از ربوده شدگان شهر عمالیه بود و او را مجبور به این کار کرده اند آمد و روی من آب ریختند و ناخودآگاه نفس کشیدن برای من مشکل شد و دوربینی آوردند و از من فیلم گرفتند.»

یک زن سوری از ساکنان دوما گفت :« همیشه می شنیدیم که ارتش حمله شیمیایی انجام داده است اما نمی دانستیم این حملات به کجا صورت گرفته است و ما هیچ چیزی احساس نمی کردیم و اوضاع عادی بود و هیچ مواد شیمیایی احساس نمی کردیم. پس از دو سال اسارت ، یک فردی آمد که به او شیخ قصی می گفتند و او قفسهایی را آورد و ما را داخل آن قرار دادند و هر روز از صبح تا شب ما را در خیابانهای دوما می گرداندند و از ما به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند.»

یک دختر نوجوان نیز نیز گفت :« ما را در گرسنگی و تشنگی و سرما نگه می داشتند و ما را در قفس می گذاشتند و به عنوان سپر انسانی استفاده می کردند. غذای کمی به ما می دادند و حتی داروهایی که به ما می دادند تاریخ مصرف آنها گذشته بود. می گفتند حمله شیمیایی صورت گرفته اما ما چیزی احساس نمی کردیم و هیچ چیزی ندیدیم.»


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت درکانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا کلیک کنید


جمعه 24 فروردین 1397 - 21:1:2