مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض دست در جنایات منطقه دارد

جمعه 24 فروردین 1397 - 15:29:31
مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض دست در جنایات منطقه دارد

تهران - الکوثر:  خطیب نماز جمعه تهران گفت: همه جنایات در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان، عراق و آفریقا و نقاط دیگر، همچنین تربیت کردن داعش و گروه های مختلف تروریستی، همگی کار مثلث شوم واشنگتن، تل آویو و ریاض است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، آیت الله محمد امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در خطبه های امروز اظهار داشت: خودم و همه عزیزان را به ورع و تقوا دعوت می کنم.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به فرا رسیدن عید مبعث عنوان کرد: قرآن و رسول اکرم (ص) تجلی خداوند بر روی زمین هستند که انسان را نجات داده و او را به سوی کمال می‌برند. تکامل بشری با وجود همه توقف‌ها و کندی‌ها در مسیر خود پیش می‌رود تا روزی که به ظهور حضرت مهدی (عج)، این تکامل کامل شود.


وی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) در سال ۵۷ را یک تجلی برای کمال بشری دانست و گفت: همانطور که دشمنان مقابل رسول اکرم (ص) ایستادند، در مقابل انقلاب اسلامی نیز عده‌ای ایستاده‌اند و با آن مخالفت می‌کنند.


خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: از ۳۰۰ سال پیش انگلستان تلاش‌هایی را برای به انحراف کشیدن جامعه اسلامی آغاز کرد و ۱۰ نفر را برای انحراف مسلمانان به کشورهای اسلامی فرستاد. از ۸۰ سال پیش نیز وهابیت در عربستان شکل گرفت و خیانت آنها به اسلام کم‌کم برای جهانیان مشخص شد.

وی ادامه داد: همه جنایات در سوریه، یمن، فلسطین، لبنان، عراق و آفریقا و نقاط دیگر؛ همچنین تربیت کردن داعش و گروه های مختلف تروریستی و شکل گیری و اقدامات تروریستها، همگی کار مثلث شوم واشنگتن، تل آویو ریاض است.

آیت الله امامی کاشانی با اشاره به انتشار کتابی در کشور روسیه در خصوص قیام امام حسین (ع) بیان داشت: در این کتاب مطرح شد قیام امام حسین (ع) در برابر یزید حرام بوده، چون یزید، خلیفه‌ وقت بود. آنها با بیان این مطالب و انتشار این کتاب، می‌خواستند فرهنگ شهادت را از بین ببرند؛ زیرا استاد شهادت و ایستادگی در مقابل ظلم، امام حسین (ع) بود.دشمنان اسلام با انتشار آن کتاب خواستند رهبری و اسوه‌ بودن امام حسین (ع) را از بین ببرند، اما به کوری چشمشان، امام حسین (ع) هر روز بزرگتر و قیام و حرکت او برای جهانیان روشن‌تر می‌شود. خون امام حسین (ع) و قیامش امروز نیز جلوی زیاده‌خواهی‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی را می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: آن خبیث عربستانی اخیرا در نطقی در واشنگتن گفته است، ایران به نام مهدی و صاحب الزمان می خواهد جهان اسلام را بگیرد، تعجبم از این جوان نااهل نیست؛ بلکه تعجبم از علمای حجاز است، حدود هزار و476 حدیث که اکثر آنها هم معتبر به اسناد اهل سنت به آمدن منجی و مصلح اشاره دارند.

خطیب نماز جمعه تهران خطاب به علمای اهل سنت تاکید کرد: تعجبم از شماست که چرا به این نادان نمی گویید چرا چنین اظهاراتی را مطرح می کند؟ همه ادیان دیگر مانند مسیحیت، هندو و بودا هم به قضیه منجی معتقد هستند. با قدرت آمریکا از یک‌طرف و سیاست صهیونیست‌ها و همچنین پول و قدرت ایدئولوژی که در عربستان وجود دارد، می‌خواهند جهان اسلام را از اعتقادات و باورهای درست و غنی خالی کنند؛ وظیفه ماست که در برابر این مثلث شوم، وحدت کلمه را حفظ کنیم و بدانیم تمام تلاش مستکبرین برای محو قرآن و پیامبر اسلام (ص) است.


وی با اشاره به انتخاب شعار سال از سوی مقام معظم رهبری با عنوان «حمایت از کالای ایرانی» گفت: حمایت از کالای ایرانی و مسئله ارزی و پولی که امروز در کشور وجود دارد، مسئله‌ای است که بر دوش همه ماست. همه سران قوا باید تلاش کنند تا این مسائل به بهترین شکل حل و فصل شود.


خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخن حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه که خطاب به مردم عراق گفته  بود «شما دشمن دارید و باید در مقابل دشمنان یکدل و هم‌رأی باشید»،خاطرنشان کرد: وقتی دل‌ها و نظرها یکی شد و برای خدا بود، فرمایش رهبری در حمایت از کالای ایرانی و ایجاد اشتغال تحقق می‌یابد.همه باید با هم باشیم و دست در دست هم بدهیم تا بتوانیم از موانع پیش‌روی انقلاب اسلامی عبور کنیم.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید


جمعه 24 فروردین 1397 - 15:29:26

دسته بندی :

پربازدیدها