ترامپ در تماس تلفنی از پادشاه سعودی چه خواست؟

پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 10:56:14
ترامپ در تماس تلفنی از پادشاه سعودی چه خواست؟

بیروت- الکوثر: یک مقام دولت آمریکا گفت رئیس جمهور آمریکا در راستای تشکیل جبهه متحد از اعراب حاشیه خلیج فارس در مقابل ایران، در گفتگوی تلفنی با پادشاه عربستان او را برای پایان دادن به دشمنی با قطر زیرفشار قرار داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، دونالد ترامپ در این گفتگو از سلمان خواست که پادشاهی سعودی و متحدان عربش فورا به مناقشه نزدیک به یک سال با قطر که به شکاف میان متحدان آمریکا در منطقه منجر شده است، پایان دهند.

یک مقام دولت آمریکا ضمن اعلام این خبر گفت ترامپ قصد دارد با از بردن اختلاف، اتحاد میان اعراب خلیج فارس ایجاد شود و جبهه متحدی علیه ایران تشکیل دهد.

این مقام آمریکایی گفت «تمرکز رئیس جمهور همیشه بر ایران و برنامه‌های هسته‌ای و موشکی‌اش است که تمام کشورهای خلیج فارس و اسرائیل را تهدید می‌کند و تاکید دارد که دشمنی سعودی‌ها و امارات با قطر، هیچ معنایی ندارد».

حدود یک سال پیش، عربستان، مصر، امارات و بحرین با متهم کردن قطر به حمایت از تروریسم، مداخله در امور کشورهای عربی و تهدید امنیت ملی و پناه دادن به افراطی‏‌ها و تروریست‎ها اعلام کردند که رابطه خود را با این کشور قطع کردند.

در آن زمان، برخی رسانه‌ها، اظهاراتی را به نقل از «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر درباره ایران منتشر کردند که گفته بود: «ایران قدرتی اسلامی است و هیچ عقلانیتی در دشمنی با ایران وجود ندارد. ایران یک قدرت اصلی برای حفظ ثبات در منطقه است».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 23 فروردین 1397 - 10:36:6