ترامپ پس از تحقیر بن سلمان، امیر قطر را هم شرمنده کرد!

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 13:6:53
ترامپ پس از تحقیر بن سلمان، امیر قطر را هم شرمنده کرد!

تهران- الکوثر: دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که چندی پیش در دیدار با محمد بن سلمان ولیعهد سعودی با نشان دادن کاتالوگ های خریدهای تسلیحاتی عربستان از آمریکا در حضور خبرنگارا او را تحقیر کرده بود این بار با برشمردن خریدهای تسلیحاتی قطر در دیدار با امیر این کشور موجب شرمساری او شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، رئیس جمهور جنجالی آمریکا که به حرف زدن بدون فکر کردن معروف است با اشاره به شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر به خبرنگاران گفت: «در سمت راست من آقايي نشسته که تجهيزات زيادي از ما مي خرد، خريدهايي زيادي از آمريکا مي کند، تجهيزات نظامي زياد، هواپيما و موشک و اقلام زياد ديگري از ما مي خرد. آنها از خيلي جهات دوستان خوبي بوده اند و ما همکاري خيلي خوبي با هم داريم».

این گونه سخنان به روشنی نشان می دهد رئیس جمهور آمریکا با بهره برداری از اختلاف بین کشورهای عربی خلیج فارس به دنبال دوشیدن آنها است.

ترامپ در همین دیدار به حمایت مالی کشورهای امارات، عربستان سعودی و قطر از تروریسم اذعان کرد هرچند مدعی شد این حمایت ها اکنون متوقف شده است. ترامپ گفت: «ما سالهاست که در زمينه تروريسم کار کرده ايم؛ ما در حال اطمينان يابي از اين مسئله هستيم که تأمين مالي تروريسم در کشورهايي که ما با آنها رابطه داريم متوقف شده است. آن کشورها اکنون در حال متوقف کردن تأمين مالي تروريسم هستند. اين کشورها شامل امارات عربي متحده، عربستان سعودي، قطر و غيره هستند. کشورهاي زيادي کار تأمين مالي تروريسم را انجام مي دادند و اکنون آن را متوقف کرده اند. اين کار به سرعت انجام مي شود و اين موضوع حائز اهميت است. شما (خطاب به امير قطر) اکنون به يکي از حاميان اين جريان تبديل شده ايد. ممنونم».


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 13:6:37