از حمله موشکی احتمالی آمریکا به سوریه تا نشانه های ناتوانی آمریکا

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 12:3:56
از حمله موشکی احتمالی آمریکا به سوریه تا نشانه های ناتوانی آمریکا

تهران- الکوثر: عضو سازمان مبارزه با امپریالیسم در ایتالیا حمله موشکی احتمالی به سوریه را رد نمی کند و می گوید: تهدیدات آمریکا را از جهاتی باید جدی گرفت زیرا معمولا آنها زمانی که تهدید می کنند در ادامه آن تهدیدات را اجرا می کنند اما از جهت دیگر می توان این تهدیدات را نشانه ی ناتوانی آمریکا در این باره دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، 

لئوناردو ماتزای به حملات سنگین آمریکا حتی در برابر افراد نظامی روسیه در سوریه در هفته های گذشته اشاره کرد و گفت: می توان نتیجه گرفت که با توجه به توسعه تحولات در سوریه و دخالت کشورهایی مانند روسیه، ایران و ترکیه، آمریکا درحال کشتار کمتری است و حتی صحبت از بازگشت 2000 سرباز آمریکایی در سوریه به آمریکا است.

وی افزود: به نظر می رسد دولت ترامپ در حال بحث و گفتگوهایی درخصوص بازگشت این نیروها به آمریکا است. بنابراین وضع در سوریه همچنان با مشکلاتی روبه رواست. آمریکا که خود را اولین قدرت جهانی می داند خواهان این است که حضورش در سوریه و در خاورمیانه احساس شود، بنابراین تهدید حمله به سوریه از سوی آمریکا که هنوز معلوم نیست که آیا انجام خواهد شد یا نه به دلیل همین احساس حضور آمریکا در خاورمیانه است . متاسفانه من فکر می کنم این حمله انجام خواهد شد و اگر این حمله صورت گیرد آمریکا در این چارچوب دچار مشکلاتی می شود.

عضو سازمان مبارزه با امپریالیسم در ایتالیا گفت: ما در گذشته شاهد حملات آمریکا به سوریه بوده ایم من یکی از این حملات را که در بهار 2017 صورت گرفت به خاطر دارم و این حمله به یکی از پایگاه های سوریه بود که در آن پایگاه نیروهای روسی نیز بودند و اما جالب است بدانیم که قبل ازاین حمله، به روسیه هشدار داده شد. به همین دلیل من فکر نمی کنم که آمریکا هم اکنون خواهان یک درگیری رودررو با روسیه در سوریه باشد اما موضع آمریکا در این باره بسیار حساس است و اگر آمریکا بخواهد حمله ای علیه سوریه انجام دهد این حمله برای آمریکا بسیار گران تمام خواهد شد.

وی اضافه کرد: شاید هم آمریکا به طور غیرمستقیم و توسط متحدان منطقه ای در خصوص سوریه دخالت نماید. این درست است که در حال حاضر ترکیه موضع مستقل خود را در سوریه دارد اما باید درنظر گرفت که ترکیه عضو ناتو است. همچنین از نقش عربستان سعودی به خوبی واقف هستیم بنابراین شاید آمریکایی ها به طور مستقیم دخالت نظامی ننمایند زیرا سبب یک جنگ رو دررو با روسیه در سوریه خواهد شد.

لئوناردو ماتزای افزود: شاید هم آمریکایی ها سعی در راه اندازی اختلاف میان ایران و روسیه کنند، زیرا درست  است که این دو کشور با یکدیگر متحد هستند و منافع مشترکی در منطقه دارند اما در همه چیز با هم هماهنگ نیستند. باید منتظر حرکت آمریکا باشیم و به طور کلی سیاست آمریکا بر پایه ی سیاستی تهاجمی در برابر خاورمیانه و کشورایران است و آمریکا این مسئله را به خوبی در مورد توافق هسته ای با ایران ثابت کرد. بنابراین بر همگان روشن است که دولت آمریکا موضعی تهاجمی دارد اما درمورد سوریه به نظر می رسد آمریکایی ها هم اکنون با مشکلاتی رو به ور هستند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 11:48:27

دسته بندی :