امیرعبداللهیان: سوریه پیروز در میدان علیه تروریسم هیچ دلیلی ندارد که از سلاح شیمیایی استفاده کند

چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 11:46:56
امیرعبداللهیان: سوریه پیروز در میدان علیه تروریسم هیچ دلیلی ندارد که از سلاح شیمیایی استفاده کند

تهران - الکوثر: مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از تهدیدات اخیر امریکا علیه سوریه با هدف اعمال فشار به منظور انتقال پرونده مذاکرات سوریه از آستانه و سوچی به وین و ژنو با هدف تامین منافع خودش است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،امیرعبداللهیان گفت : امریکایی ها به ویژه امریکای ترامپ احساس می کند در مسأله سوریه در سطح میدانی مبارزه با داعش هیچ برگ درخشانی نصیبش نشد بلکه در جاهایی تلاش کردند رهبران داعش را نجات دهند اما ارتش و نیروهای مسلح سوریه با حمایت جمهوری اسلامی ایران، حزب الله و پشتیبانی هوایی روس ها موفق به شکست داعش شدند که این بر خلاف میل امریکا بود.
وی خاطرنشان کرد: آنها می خواستند نظام سوریه و بشار اسد را سرنگون کنند اما نظام و دولت قانونی پرقوت به کار خود ادامه می دهد و در فضای سیاسی نیز امریکایی ها وقتی دیدند که روند سیاسی به جای اینکه در ژنو و وین مورد علاقه امریکا شکل بگیرد در آستانه و سوچی رقم خورده است احساس کردند باید اقداماتی را در سطح میدانی و سیاسی انجام دهند.
مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سوریه پیروز در میدان علیه تروریسم هیچ دلیلی ندارد که از سلاح شیمیایی علیه تروریست ها استفاده کند خاطرنشان کرد: سوابق قبلی هم نشان می دهد که این موضوعات صرفاً ادعاهایی است که ازجانب تروریست ها مطرح می شده است.
امیرعبداللهیان افزود: امریکایی ها در عین حال می خواهند صرفا با یک حرکت نمایشی و پرتاب موشک به مناطق مشخصی در سوریه به نوعی قدرت نمایی امریکای ترامپ را در موضوع سوریه به نمایش بگذارند اما قطعاً قادر به تحمیل جنگ جدید بر این کشور نخواهند بود و حداکثر اهدافی را به صورت ضربتی مورد اصابت قرار می دهند که یکی از اهداف دیگرشان تلخ کردن شکست شیرین داعش بر ذائقه مردم سوریه است.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید

 


چهار شنبه 22 فروردین 1397 - 11:46:46

دسته بندی :