رای‌الیوم: پیشرفت عراق در گرو مبارزه با طائفه‌گرایی و اخراج آمریکاییهاست

سه شنبه 21 فروردین 1397 - 13:22:10
رای‌الیوم: پیشرفت عراق در گرو مبارزه با طائفه‌گرایی و اخراج آمریکاییهاست

تهران - الکوثر: روزنامه رأی الیوم با یادآوری پانزدهمین سالگرد اشغال عراق به دست آمریکا تاکید کرد تنها راه پیشرفت و نجات عراق مبارزه با طائفه گرایی، اخراج باقی مانده نیروهای آمریکایی از این کشور و جلوگیری از به قدرت رسیدن مزدوران آمریکایی در انتخابات پارلمانی آینده عراق است

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، پایگاه اینترنتی روزنامه رأی الیوم که از لندن به روز می شود، در سرمقاله خود نوشت: نهم آوریل مصادف با پانزدهمین سالگرد سقوط بغداد است، واقعه ای که برای هر عرب و مسلمانی دردآور است چرا که این مناسبت یادآور حمله آمریکا و کشورهای غربی به این کشور اصیل عربی و اشغال آن و غرق کردن منطقه در نابسامانی، تروریسم، جنگ، کشتار و ویرانی است.
آمریکا به عراق حمله کرد و با تحریک اسرائیل و همدستی کشورهای عربی، این کشور را اشغال کرد زیرا بر اهمیت این کشور و نقش پیشرو و خطر آن برای طرح های کشورهای غربی جهت سلطه بر منطقه، تجزیه کشورها و چپاول ثروات آن واقف بود.
بیش از دو میلیون عراقی در حمله آمریکا به عراق که بر اساس خبر دروغ وجود سلاح های کشتار جمعی صورت گرفت به شهادت رسیدند و پیش از آن هم محاصره ظالمانه عراق برای درهم شکستن عزت و عظمت ملی عراقی ها بیش از 12 سال طول کشیده بود و صدها هزار تن به سبب استفاده (آمریکا) از اورانیوم ضعیف شده به بیماری سرطان مبتلا شده بودند که طبق برآوردهای کارشناسان، خطرات آن تا بیش از چهار میلیارد سال آینده ادامه خواهد داشت.
اسکات ریتر بازپرس آمریکایی که برای آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا [سیا] کار می کرد و پس از مدتی به سبب عذاب وجدان از این سازمان جدا شد و اهداف واقعی بازرسان سازمان ملل را افشا کرد، به طور خلاصه درباره این فاجعه می گوید: ما برای نابود کردن سلاح های کشتار جمعی به عراق حمله کردیم در حالی که این سلاح ها اصلا وجود نداشت و سلاح هایی را به کار گرفتیم که تشعشعات هسته ای آن منجر به مرگ هزاران نفر شد.
عراقی ها با اشغال عراق به دست آمریکا مخالفت کردند و مردانه و با شجاعت در برابر آن ایستادند. آنها نزدیک به دو تریلیون دلار به آمریکای اشغالگر خسارت وارد کردند. بیش از 5000 نفر از نیروهای آمریکایی کشته و بیش از 40 هزار تن از آنها مجروح شدند. عراقی ها دولت آمریکا را وادار کردند نیروهای شکست خورده خود را از این کشور خارج کند.
عراق قربانی توطئه اسرائیل شد. اندیشمندان یهودی به این باور رسیده بودند که نمی توان ملت عرب را غرق در هرج و مرجی کرد که کاندولیزا رایس مشاور امنیت ملی آمریکا نوید آن را می داد و امنیت اسرائیل در سالهای آینده تنها با ویرانی عراق و فروپاشی آن با طائفه گرایی تامین می شود و در واقع حملات یازدهم سپتامبر نقطه شروع جنگ و اشغال عراق و سلاح های کشتار جمعی هم تنها بهانه ای برای آن بود.
پس از 15 سال جنگ و انفجار خودروهای بمب گذاری شده تروریستی، اکنون عراق در آستانه انتخابات پارلمانی جدیدی است و نشانه هایی از بهبود اوضاع و تمایلاتی برای بازگشت به روند مسالمت آمیز به چشم می خورد.
عراق جز تسامح، مخالفت با طائفه گرایی، اخراج باقیمانده نیروها و مزدوران آمریکایی، بازگشت به هویت یکپارچه و جامع، همزیستی بر اساس برابری و پذیرش دیگران، پایان دادن به انزوا و طرد افراد، راه دیگری ندارد. انزوا و طرد افراد همان چیزی بود که پایه گذار آن، آمریکایی ها و گروه هایی بودند که آنها سر کار آوردند تا به این وسیله به جنایات خود در عراق مشروعیت ببخشند.
همه کسانی که علیه عراق توطئه و برای تخریب کشورشان با اشغالگری های آمریکا همکاری کردند باید در عراق و در دادگاه ملی عادلانه ای محاکمه شوند. تک تک آنها شناخته شده اند و اگر این افراد که به دروغ مدعی پایبندی به عراق و ملت بزرگ آن هستند، به گمراهی ها و نیرنگ های خود ادامه دهند، عراق پیشرفت نخواهد کرد.


برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر کلیک کنید

 


سه شنبه 21 فروردین 1397 - 13:21:58