عقیده وهابیت درباره نذر و تبرک وجشن میلاد پیامبر (ص) چیست؟

یک شنبه 19 فروردین 1397 - 15:3:35
عقیده وهابیت درباره نذر و تبرک وجشن میلاد پیامبر (ص) چیست؟

استاد درس خارج حوزه شیخ اسد محمد قصیر به شرح عقیده وهابی "توحید الوهیت" می پردازد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر پژوهشگر اسلامی و استاد درس خارج حوزه علمیه در برنامه «احکام الاسلام» به شرح و بیان عقائد وهابیت پرداخت وگفت: ابن تیمیه و وهابیت با بدعتی بنام «توحید الوهیت» همه امت اسلامی را متهم به شرک کردند. براساس این عقیده هر کس برای خدا قربانی یا نذر کند تا ثواب آن را به شخصی اهدا کند، یا اینکه به غیر خدا قسم بخورد، یا به مراقد اولیای خدا تبرک کند و یا اینکه به پیامبر (ص) و اوصیای او متوسل شود و یا حتی در ولادتهای اولیای خدا جشن بگیرد، به اعتقاد وهابیها همه این افراد مشرکند!

شیخ قصیر افزود، به این ترتیب کسی از مسلمانان از این تکفیر در امان نخواهد ماند، چرا که هیچ مسلمانی نیست که در زندگی خود نذری نکرده یا قسمی نخورده یا حداقل در میلاد پیامبر (ص) جشن نگرفته باشد.

نیز بخوانید:

عقاید منحرف وهابیت درباره خداوند!

استاد برجسته حوزه با اشاره به موضوع زیارت پیامبر اکرم (ص) گفت: اگر کسی به زیارت قبر مطهر پیامبر اسلام (ص) برود، وهابیها درباره او می گویند این زیارت مقدمه شرک است، زیرا هنگام زیارت، نزد قبر نماز خوانده می شود، واین شرک است. همچنین زیارت مقدمه ای است برای توسل به صاحب قبر، که این نیز شرک است!

شیخ اسد محمد قصیر افزود: اینگونه است که ابن تیمیه و وهابیت با بدعت وهابی «توحید الوهیت» درهای شرک را به روی امت اسلامی گشودند و هیچ مسلمانی و هیچ مذهبی از مذاهب اسلامی از تیغ شرک آنها سالم نماند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


یک شنبه 19 فروردین 1397 - 15:3:20