در برنامه «احکام الاسلام» مطرح شد:

عقاید منحرف وهابیت درباره خداوند!

سه شنبه 14 فروردین 1397 - 14:55:27
  عقاید منحرف وهابیت درباره خداوند!

استاد برجسته حوزه شیخ اسد محمد قصیر، عقاید منحرف وهابیها درباره نیازمندی خداوند به اعضا وجوارح برای انجام کارهای خویش را افشا می کند.

 

قم - ویژه الکوثر

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «احکام الاسلام» این شبکه گفت: شیخ وهابیها «ابن تیمیه» در فصل سوم کتاب خود با نام «مجموعه فتاوی» می گوید: هر فعلی که از خداوند سر می زند اگر آن فعل نیاز به وسیله ای داشته باشد، باید در خداوند موجود باشد".

این پژوهشگر و استاد برجسته حوزه در توضیح این جمله افزود: مثلا فعل دیدن نیاز به چشم دارد پس خداوند باید چشم داشته باشد و فعل شنیدن که به گوش نیاز دارد بنابراین خداوند گوش دارد و اگر نیاز به پیاده روی و هروله داشت به پا نیز نیاز خواهد داشت (والعیاذ بالله..). البته آنها می گویند که این چشم و گوش ودیگر اعضای خداوند در شأن اوست و مانند اعضای انسان نیست اما در او ظاهر است و نباید آنها را به امور دیگر تأویل و معنی کرد مثلا بگوئیم دست خداوند به معنای قدرت اوست بلکه دست خداوند یعنی دست خداوند!

شیخ قصیر در ادامه با نقل جمله ای از فصل سوم کتاب ابن تیمیه صفحه 53 که گفته است: "کبد و طحال و امثال اینها اعضای خوردن و آشامیدن است و خداوند منزه از آن است بر خلاف دست که برای انجام کارها به آن نیازمند است!!!" گفت: یعنی اینکه خداوند برای انجام کارهایی مانند آفرینش وغیره نیازمند به دست است!


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 


سه شنبه 14 فروردین 1397 - 14:55:16