الجمهوریه: حزب الله از تهدیدات رژیم صهیوینستی نمی ترسد

شنبه 18 فروردین 1397 - 12:18:14
الجمهوریه: حزب الله از تهدیدات رژیم صهیوینستی نمی ترسد

بیروت- الکوثر: روزنامه الجمهوریه به نقل از منابع حزب الله لبنان نوشت این حزب تهدیدات رژیم صهیونیستی را جدی نمی گیرد اما در عین حال آماده رویارویی با هر گونه حمله دشمن است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  پایگاه اینترنتی روزنامه الجمهوریه چاپ لبنان نوشت: به نظر می آید تهدیدات اسرائیل مبنی بر آغاز جنگ ویرانگر ضد لبنان و حزب الله، باعث نگرانی این حزب نشده و حزب الله این تهدیدها را جدی نگرفته است. اما در عین حال این حزب بر آمادگی خود برای رویارویی تأکید کرد.
برخی منابع حزب الله درباره اظهارات گادی ایزنکوت رئیس ستاد ارتش اسرائیل به الجمهوریه گفتند: هیچ کسی به دشمن اعتماد ندارد. چون در هر صورت (اسرائیل) دشمن است. اما معتقدیم که این اظهارات فقط در حد تهدید است و هیچ فرصت واقعی برای آغاز جنگ میان لبنان و اسرائیل یا میان دشمن و کشورهای محور مقاومت وجود ندارد. این منابع تصریح کردند: اما به نظر می آید در سایه پیروزی های بزرگی که محور مقاومت در سوریه به آن دست یافته است، اسرائیلی ها عقل خود را از دست داده اند.
­این منابع افزودند: تهدیدات اسرائیل ضد لبنان و حزب الله، موضوع جدیدی نیست. اما به نظر می رسد ایزنکوت و دیگر مقامات اسرائیلی از روابط خود با عربستان سعودی، قدرت گرفته اند؛ روابطی که محرمانه بود و اکنون علنی شده است. سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله پیشتر به این گونه تهدیدها پاسخ داده و تأکید کرده بود: ما به جنگ علاقه نداریم اما آماده ایم تا از لبنان دفاع کنیم.
آیزنکوت و دیگران می دانند که گزینه جنگ، تفریح نیست. دبیرکل حزب الله همچنین پس از تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا به قدس در سخنرانی خود در راهپیمایی منطقه ضاحیه اعلام کرد: در مرحله بعد به عنوان یک محور، نبرد خواهیم کرد و به تنهایی وارد نبرد نخواهیم شد. مسلما با هر گونه تجاوزی به لبنان به عنوان یک محور رو به رو خواهیم شد.


اخبار لبنان را اینجا پیگیری کنید


شنبه 18 فروردین 1397 - 12:12:26