شمار شهدای فلسطینی درگیری‌های روز جمعه در غزه به ده نفر رسید

شنبه 18 فروردین 1397 - 8:53:17
شمار شهدای فلسطینی درگیری‌های روز جمعه در غزه به ده نفر رسید

غزه- الکوثر: ده فلسطینی در اعتراضات روز جمعه در مرز نزدیکی غزه و فلسطین اشغالی به دست نظامیان صهیونیست به شهادت رسیدند و بیش از 1354نفر دیگر زخمی شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه و کرانه باختری روز جمعه 6 آوریل برای دومین هفته پیاپی و در ادامه راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت»، در مناطق مرزی با اراضی اشغالی تظاهرات کردند.

فلسطینی‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل - که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان به رسمیت شناخته شده - تأکید کنند.   

راهپیمایی فلسطینیان در سالگرد روز زمین (30 مارس - جمعه هفته قبل) یادآور تصمیم رژیم صهیونیستی در زمینه مصادره 21 هزار کیلومتر مربع از اراضی فلسطین در 30 مارس سال 1976 است و هر ساله انجام می‌شود. 

راهپیمایی مذکور به سمت حصاری مرزی که نوار غزه  را از اراضی اشغال شده در 1948 جدا می‌کند، انجام می‌شود و برخی گمانه‌زنی‌ها از احتمال رد شدن فلسطینی‌ها از این حصار مرزی (و وارد شدن به فلسطین اشغالی) حکایت دارد، مردم نوار غزه از چند روز پیش با نصب چادر در مسیرهای راهپیمایی خود را برای این رویداد بزرگ آماده کردند.

اعتراضات دیروز یک هفته پس از روزی خونین در تظاهراتی مشابه روی داد. 30 مارس، در آغاز رشته تظاهرات فلسطینی‌ها به منظور درخواست برای بازگشت آوارگان فلسطینی و پایان محاصره غزه از سوی رژیم صهیونیستی، خشونت‌هایی که در مرز غزه و فلسطین اشغالی روی داد به شهادت 19 فلسطینی و زخمی شدن حدود 1400 نفر دیگر از آنان منجر شد و این روز را به خونین‌ترین روز پس از تجاوز سال 2014 رژیم صهیونیستی به غزه تبدیل کرد.

درهمین ارتباط : شهادت 5 فلسطینی در دومین جمعه راهپیمایی بازگشت

 

 

بر اساس بیانیه اتحادیه خبرنگاران فلسطینی، دست‌کم شش خبرنگار نیز زخمی شدند.

به گفته ارتش رژیم اسرائیل، حدود 20 هزار فلسطینی نزدیک مرز به ویژه در شرق شهرهای خان یونس و غزه تجمع کردند.


اخبار فلسطین را اینجا پیگیری کنید


شنبه 18 فروردین 1397 - 8:50:37