مقام والای حضرت زینب نزد اهل بیت (ع)

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 13:36:7
مقام والای حضرت زینب نزد اهل بیت (ع)

بیروت - الکوثر: متخصص سیره اهل بیت (ع) شیخ فادی یاسین از رمز و راز رفتار امام علی (ع) و امام حسین با حضرت زینب (س) سخن می گوید.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ فادی یاسین، پژوهشگر اسلامی برجسته لبنان که مهمان برنامه «یوم جدید» استودیوی بیروت شبکه جهانی الکوثر بود درباره منزلت حضرت زینب (س) گفت: حضرت زینب در نزد پدر بزرگوارشان امام علی علیه السلام جایگاه والایی داشتند بطوری که در روایت آمده است، امیر مؤمنان 7 بار دختر خود زینب را با خود به سفر برد و با او همانند مادرش فاطمه (س) با احترام تمام رفتار می کرد چرا که از جایگاه والای او در نزد خداوند متعال آگاه بود.

این پژوهشگر اسلامی که برنامه های مختلفی در زمینه سیره اهل بیت علیهم السلام در شبکه الکوثر تقدیم کرده است، درباره جایگاه حضرت زینب نزد برادرش امام حسین علیه السلام گفت: آنگونه که روایت نقل می کند، امام حسین (ع) هنگامی که قرآن تلاوت می کرد، ملائکه مقرب الهی مات و مبهوت تلاوت سحرانگیز او می شدند، تصور کنید چنین شخصی با این تلاوت، هنگامی که خواهرش زینب به حضورش می رسید تلاوت خود را قطع می کرد و به احترام او از جای خود برمی خواست و او را در آغوش می گرفت و می گفت: "خوش آمدی شریک من".

شیخ فادی یاسین افزود: هنگامی که عبد الله بن جعفر برای خواستگاری زینب آمد امام علی (ع) که اهل شرط گذاشتن برای کسی نبود برای ازدواجشان دو شرط برای عبد الله گذاشت؛ اول اینکه خانه اش نزدیک خانه امام حسین (ع) باشد چون زینب طاقت دوری از حسین را ندارد و شرط دوم اگر امام حسین خواست خواهرش را به سفری ببرد شوهرش ممانعت نکند. زیرا امام علی (ع) از نقش او در کربلا آگاه بود.

این پژوهشگر سیره اهل بیت با اشاره به آخرین وصیت امام حسین (ع) به خواهرش قبل از شهادتش اشاره کرد و افزود: امام حسین علیه السلام که ولی الله الاعظم و فرزند سید کائنات رسول خداست از حضرت زینب درخواست می کند که در نماز شبش او را فراموش نکند و برای او دعا کند.

وی نتیجه سخنانش را در یک جمله بیان کرد وگفت: اینگونه رفتار از امام علی (ع) و امام حسین (ع) در حق زینب (س) گویای این است که حضرت زینب (س) "آیت بزرگ خداوند" است.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 13:7:58

دسته بندی :