از میان بشریت، کدام خاندان برگزیده خداوند است؟

پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 10:54:19
از میان بشریت، کدام خاندان برگزیده خداوند است؟

قم – الکوثر: پژوهشگر اسلامی دکتر محمد رضوان از ترکیه به تبیین جایگاه برتر خاندان بنی هاشم می پردازد.

 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، نویسنده و پژوهشگر برجسته اسلامی دکتر محمد رضوان که مهمان برنامه زنده «حقائق التاریخ» از شبکه الکوثر بود با اشاره به آیات 33-34 سوره آل عمران که به برگزیده شدن خاندان ابراهیم وخاندان عمران توسط خداوند می پردازد، گفت: از این آیات کریمه درمی یابیم که از مکانها وزمانها وافراد خداوند متعال برگزیدگانی دارد. خداوند از میان انسانها پیامبران و از میان پیامبران رسولان و از میان رسولان اولی العزم و از میان اولی العزم حضرت محمد (ص) را برگزید.

این پژوهشگر اسلامی افزود: بشریت همواره نیازمند رهبرانی است که آنان را از جهل و گمراهی به نور و سعادت رهنمون شوند واین رهبران همان برگزیدگان خداوند هستند از پیامبران و رسولان و پیامبر عظیم الشان اسلام آخرین پیامبر است.

وی در پاسخ مجری برنامه که از او پرسید: آیا بنی امیه نیز جزو برگزیدگان خداوند اند؟ گفت: خیر به هیچ وجه. سپس ادامه داد: ما حدیثی داریم از پیامبر اسلام (ص) که در صحیح مسلم و سنن ترمذی ومسند احمد بن حنبل و دیگران آمده است که می فرمایند: «خداوند از فرزندان ابراهیم اسماعیل و از فرزندان اسماعیل بنی کنانه و از بنی کنانه قریش و از قریش "بنی هاشم" و از بنی هاشم مرا برگزید».

دکتر محمد رضوان در پایان گفت: با توجه به این حدیث، از قریش، "بنی هاشم" خاندان برگزیده بشریت است نه بنی امیه و نه بنی عبد الدار و نه هیچ کس دیگر.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای عضویت در کانال تلگرامی فارسی شبکه الکوثر اینجا کلیک کنید

 

 

 

 


پنج شنبه 16 فروردین 1397 - 10:54:9

دسته بندی :