آماده‌باش ائتلاف و نیروهای کرد در منبج برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 14:51:53
آماده‌باش ائتلاف و نیروهای کرد در منبج برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه

دمشق- الکوثر: در پی تکرار تهدیدات ترکیه برای حمله به شهر منبج، نیروهای ائتلاف و یگان‌های کرد در این شهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  نیروهای ائتلاف آمریکا بعد از تکرار تهدیدات ترکیه برای حمله به شهر منبج در شمال سوریه، مشغول گشت‌زنی در این شهر و در خطوط تماس با گروه‌های سوری مورد حمایت آنکارا هستند.

بعد از سیطره نیروهای ترکیه بر شهر کردنشین عفرین رئیس‌جمهور این کشور تهدید کرد که به شهر منبج نیز حمله خواهد کرد.

علاوه بر استقرار خودروهای زرهی آمریکا، شورای محلی منبج نیز در دوره اخیر خندق‌هایی را ایجاد کرده و برای مقابله با حمله احتمالی ترکیه در حالت آماده‌باش قرار گرفته است.

محمد ابوعادل، فرمانده شورای نظامی منبج گفت: ائتلاف نیروها و تجهیزاتش را در خطوط جبهه‌ها افزایش داده و ما نیز تمامی اقدامات را درباره استقرار نیروهایمان در جبهه جنگ اتخاذ کرده‌ایم. ما تهدیدات ترکیه را جدی می‌گیریم.

شهر منبج از اهمیت زیادی هم برای کردها و هم برای ترکیه برخوردار است. این شهر در ۳۰ کیلومتری مرز ترکیه و در مجاورت با مناطق تحت سیطره نیروهای مورد حمایت این کشور از جمله الباب در غرب و جرابلس در شمال است. نیروهای سوریه دموکراتیک تابستان ۲۰۱۶ با حمایت آمریکا داعش را از این شهر بیرون راندند.

درحال حاضر ۳۵۰ سرباز از ائتلاف آمریکا در اطراف منبج مستقر هستند و آمریکا قصد دارد ده‌ها سرباز دیگر را در این مناطق مستقر کند.

خلیل مصطفی، از فرماندهان نیروهای سوریه دموکراتیک گفت: نیروهای ما برای مقابله با هرگونه حمله‌ای آماده هستند.


اخبار سوریه را اینجا پیگیری کنید


چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 14:51:44