واکنش برزیل و اروگوئه به خشونت ها و حملات اسرائیل در باریکه غزه

چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 10:17:58
واکنش برزیل و اروگوئه به خشونت ها و حملات اسرائیل در باریکه غزه

وزارت امور خارجه برزیل و اروگوئه نگرانی خود را نسبت به خشونت ها و حملات رژیم اسرائیل در باریکه غزه ابراز کردند.

تهران- الکوثر:  به گزارش خبرگزاری روسی اسپوتنیک، وزارت امورخارجه برزیل در بیانیه ای اعلام کرد: «دولت برزیل خواستاراعتدال و رعایت قوانین بین المللی و قوانین بشردوستانه است.»

"میشل تمر"(1) رئیس جمهوری برزیل نیز"نگرانی جدی" خود را نسبت به حوادثی  که روز30 مارس گذشته (مصادف با روز زمین) در باریکه غزه رخ داد، و منجربه جان دادن دست کم 17 فلسطینی و زخمی شدن بیش از 1400 نفر از آنان شد، ابراز کرد.

گفتنی است که ده ها هزار نفر از مردم فلسطین جمعه گذشته به دعوت گروه های فلسطینی در باریکه غزه در راهپیمایی "حق بازگشت" به مناسبت چهل و دومین سالگرد "روززمین" شرکت کردند.

ازسوی دیگر، دولت اروگوئه نیزحادثه روزجمعه گذشته دراین منطقه را به شدت محکوم کرد.

وزارت امورخارجه اروگوئه در بیانیه ای تاکید کرد: این کشور هم به فراخوان " آنتونیو گوترش" (2) دبیرکل سازمان ملل متحد می پیوندد تا "تحقیقاتی مستقل، شفاف و قابل اطمینان" درباره اتفاقات روز 30 مارس انجام شود.

در این بیانیه همچنین موضوع از سرگیری گفت و گو بین فلسطین و رژیم اسرائیل به عنوان "تنها راه جلوگیری از افزایش خشونت و برقراری روند همزیستی مسالمت آمیز با مرزهای مشخص و امن" مطرح شده است.

این دو کشورآمریکای لاتین علاوه بر ابراز نگرانی خود نسبت به این حملات خونین، همدردی خود را با خانواده قربانیان و مجروحان این حادثه اعلام کردند.

تاریخ: 3 آوریل 2018

1.Michel Temer

2.António Guterres

منبع:

https://mundo.sputniknews.com/orientemedio/201804031077548989-israel-palestina-victimas/


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

کانال تلگرامی الکوثر فارسی اینجا


چهار شنبه 15 فروردین 1397 - 10:17:52